Prohlášení týmů po kvalifikaci v Belgii: Vettela až deváté místo zaskočilo

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Jak hodnotí své dnešní výkony během kvalifikace na okruhu v belgickém Spa jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Jsem s dnešním výkonem auta spokojen, zatím s celým víkendem a výkonem týmu. Auto bylo dobré a to na okruhu, kde když správně nastavíte vyvážení, je to rozhodně zábava jezdit na něm. Jsem si samozřejmě vědom toho, že pole positon je výhodou, ale je to dlouhý závod a dálka z rovinky do páté zatáčky. Ale jsem spokojen, tohle bylo cílem. Nico byl blízko, ale moje poslední kola byly nejlepší, které se mi během víkendu podařily, takže jsem spokojen. V minulosti byl druhý sektor mojí slabinou, vím stopu, ale ty zatáčky jsem málokdy zvládl bezchybně. Ale v těch posledních kolech to byla moje silná stránka.

Nico Rosberg, 2. místo
Samozřejmě je to zklamání, ztratil jsem čas kvůli rannímu tréninku, šli jsme špatným směrem a potom se zase vrátili s dobrým vyvážením. Ale nakonec byl Lewis příliš rychlý. Našel něco navíc, co jsem neměl v kapse, tak to je. Je to zklamání. Ale s novinkami na startu, kdy musíme vše dělat sami, bude zítra dost příležitostí a do páté zatáčky se dá předjíždět. Viděli jsme to nesčetněkrát, takže stále doufám.

Niki Lauda, nevýkonný šéf týmu
Neuvěřitelné. Nemohl jsem ani uvěřit, když jsem viděl ten čas. Lewis odvedl dobrou práci, to vám mohu říci! Jeho čas byl neuvěřitelný. Nico nebyl spokojen s vyvážením, ale nakonec je to vždy o tom, co ze sebe dokážete dostat v tom jednom daném kole a dnes byl Lewis neporazitelný.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 3. místo
Po tréninku jsme věděli, že časy máme dobré a můžeme na tom být lépe. Zvládli jsme dobře připravit vyvážení auta pro kvalifikaci a chovalo se dobře. V Q3 jsem poskládal dobré kolo, což nebylo lehké, ale měl jsem na to dva pokusy. Věděli jsme, že to bude těsné za Mercedesy, takže možné bylo třetí místo, pokud bychom vše perfektně zvládli. Udělali jsme to a toto je výsledek.

Felipe Massa, 7. místo
V posledním sektoru jsem ztratil čas a stálo mě to pár pozic, bylo to těsné. Je to frustrující, ale je do dlouhý závod a může přinést řadu překvapení, jedním z nich je počasí! Musíme se ujistit, že budeme mít dobrý start a získáme co nejvíc pozic a potom na tom můžeme stavět.

Rob Smedley, šéfinženýr
Když na tom záleželo, obuli jsme se do toho. Felipe neměl čisté kolo, museli jsme na začátku přeprogramovat vůz, ale dostal se z toho dobřče. Valtteri zajel dobré kolo a je třetí. Měli jsme skvělou kvalifikaci, když se podíváme na naše nejbližší soupeře. Oba piloti zajeli dobře a nyní to musíme převést i do závodu a zisk bodů.

LOTUS

Romain Grosjean, 4. místo (po penalizaci 9. místo)
Je to víc, než jsme čekali! Dal jsem do toho vše od začátku až do konce, zvlášť v posledním kole. P4 je dobrý výsledek. Je to zde rychlé. Jedete Eau Rouge 300km/hod, je to jako když jste dítě a jsou Vánoce. Vždycky máte na tváři úsměv, takže se tu jezdí pěkně. Odstartujeme devátí po penalizaci a uvidíme, co zvládneme. Závodní rychlost míváme lepší než kvalifikační a snad předvedeme dobré předjížděcí manévry a získáme body.

Pastor Maldonado, 8. místo
Na začátku víkendu jsme neměli nejlepší rychlost, tým tak odvedl skvělou práci a dal mi i Romanovi silný vůz. Díky všem za tvrdou práci. Myslím, že můžeme být konkurenceschopní a s dobrou strategií můžeme získat dobré body.

Alan Permane, šéf traťového provozu
Jsem s výkonem spokojen. Je to podle našich představ, i když je zde nevýhoda ohledně Romanovi penalizace za výměnu převodovky. Takže si svoji pozici nebude moci plně vychutnat, ale umístění je dobré. V trénincích jsme nezískali všechna data a dnes ráno jsme rádi viděli, že změny pomohli stabilitě i degradaci pneumatik. Očekáváme silný závod a body s oběma vozy.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 5. místo
Byl to dobrý den a s kolem jsem spokojen. Zlepšili jsme vyvážení a cítil jsem se tak jistější - možná nejvíc v letošní sezóně. Auto bylo předvídatelné a mohl jsem na to tedy tlačit. Ukázali jsme rychlost ve všech částech kvalifikace a na závod se moc těším. Nevidím důvod, proč bychom nemohli bojovat o pódium. Výkon je dobrý a dodává mi optimismus i do zbytku sezóny. Tým odvedl dobrou práci a já to mohl zúročit ve výkonu za volantem. S inženýry jsme tvrdě pracovali na zlepšení vozu a čekáme, že to takto bude pokračovat.

Nico Hülkenberg, 11. místo
Nejsem spokojen, protože zde byla šance na umístění v top 10. V posledním kole v Q2 jsem udělal malou chybu v první zatáčce, zablokoval kola a zmeškal apex. Navíc jsem měl menší potíž s turbem a to nás stálo čas na rovinkách. Promeškal jsem Q3. I tak ale víkend není ztracen a jsem si jistý, že to může být silný závod. Auto se chová dobře a jsme konkurenceschopní, takže budu útočit a snažit se dostat vpřed.

Vijay Mallya, šéf týmu
Bylo to uspokojivé vidět upravené VJM08 takto konkurenceschopné. Sergio zajel skvěle. Odstartuje ze druhé řady a to nám dává šanci na zisk bodů a boj o pódium. Jsem si jistý, že Nico by byl také tam, kdyby se mu podařilo čisté kolo, ale očekávám, že se posune. Je důležité převést tyto výsledky z kvalifikace do závodu.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 6. místo
Je skvělé, že je to tak těsné a se svým kolem jsem spokojen. Nemyslím, že jsem mohl udělat víc a je dobré být v tom mixu. Grosjean doststal penalizaci, takže odstartuji pátý a to je stejná pozice jako loni. Nejsem pověrčivý, ale vždycky můžete doufat. Druhý sektor je zábavný, můžete na to šlápnout. Trošku ztrácíme v prvním a třetím, ale šasi je dobré a to je pozitivní. Snad budou dobré souboje.

Daniil Kvjat, 12. místo
Udělal jsem maximum, ale první desítka mi unikla, což je zklamání. Uděláme maximum a budeme chtít využít strategií a pneumatikami navíc. Dá se tu předjíždět, tkaže budu chtít získat pozice.

Christian Horner, šéf týmu
Daniel odstartuje pátý díky penalizaci Grosjeana a jeho šesté místo je to nejlepší, v co jsme mohli doufat. Dany měl smůlu, že se nedostal do Q3 jen o jednu a půl desetiny sekundy. Šasi je konkurenceschopné, zvlášť ve druhém sektoru, což je dobré. Je to okruh, kde se dá předjíždět a snad nás i překvapí počasí, abychom se posunuli polem.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 9. místo
Nic zvláštního se nestalo, nevyjel jsem mimo, bylo to normální kolo... Vyjel jsem trošku vnitřkem do poslední zatáčky, ale sem překvapen, že to stačilo jen na deváté místo. Nemohli jsme zkrátka udělat další krok a zlepšit se z Q2. Bylo to těsné, takže jsme se propadli. Nejhorší kolo kvalifikace bylo to poslední, ta chyba nás stála hodně. Nicméně zítra to může být jiné, je to dlouhý závod a cílem je získal pozice na startu. 

Kimi Räikkönen, 14. místo
Nevím, co se přesně stalo. Měli jsme problém s motorem a musel jsem zastavit (pozn. red.: Podle všeho to vypadá na ztrátu tlaku v olejovém systému). Ztratil jsem výkon a musel zajet na kraj, cítil jsem, že je něco rozbité. Nevím, jestli budeme potřebovat nový motor, to je na týmu, až budou mít auto zpět v garáži a podívají se, co se stalo. Uvidíme.

 

TORO ROSSO

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 10.místo
Tuhle trať si hodně užívám! Celý víkend jsem se nemohl dočkat kvalifikace, protože volné tréninky jsou vždy jezděné s větším množstvím paliva a nelze cítit, jak je vůz rychlý. Ale v kvalifikaci jsem věděl, že to přijde. Mám rád rychlost a dneska jsem ji cítil. Jsem velmi potěšen, že jsem se dostal do Q3. Přestože moje poslední kolo mohlo být o něco lepší, ale dneska to byl dobrý výsledek. Je to překvapení, protože na papíře to nevypadalo příliš růžově. Toto není trať, která by nám seděla, proto zítřejší závod bude náročný, ale budeme se maximálně snažit, abychom se vyvarovali chyb a doufejme, že to bude stačit na nejlepší desítku. Musím říci, že to byla jedna z nejlepších kvalifikací v této sezoně. Ale na to nyní nemůžeme myslet a musíme se soustředit na zítřejší závod, protože až tam se rozdávají body.

Max Verstappen, 15.místo
Nebyl to nejlepší začátek mé kvalifikace, protože v Q1 jsem měl problém s výkonem a nemohl jsem se soustředit na moje kolo, ale podařilo se mi dostat do Q2. Ale abych řekl pravdu, podobný průběh jsme očekávali. Ovšem zastavení v Q2 mi neumožnilo bojovat o Q3, navíc mám penalizaci deseti míst. Ale podařilo se nám ušetřit nějakou sadu pneumatik a doufejme, že nám pomohou k zisku bodů. Vím, že to nebude jednoduché, ale závodit před mým publikem je velká výzva. Jsem odhodlán a těším se na zítřejší závod. V dnešním ranním tréninku byla jízda na dlouhou trať příjemná a doufejme, že tomu tak bude i zítra. Nebude to nejjednodušší závodní víkend, ale vůz se chová dobře a věřím, že předvedeme maximum. Bude to určitě těžký boj, ale mým cílem jsou body.

Jody Egginton, inženýr
Dneska to byla pro Carlose dobrá kvalifikace. Jsme spokojeni s jeho koly, předvedl čistou jízdu. V Q3 bych řekl, že to mohlo být o něco lepší, ale nebylo by to určitě na několik desetin. Ale dostat se do Q3 ve Spa, to je skvělý úspěch. Pokud jde o Maxe, jeho kvalifikační strategie byla založena na přípravě pro závod, a to i vůči pneumatikám. Měli jsme malý problém na elektronice motoru v Q1, což jsme vyřešili a nyní se těšíme na zítřejší závod. Bude to výzva, abychom dojeli na bodech, ale jsme připraveni na ten boj.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 13.místo
Nejprve chci poděkovat celému týmu za jejich úsilí, přes noc dali vůz dohromady. Výsledek kvalifikace je trochu zklamáním. Na druhou stranu jsem spokojen s vývojem tohoto víkendu vzhledem k okolnostem. Třetí trénink nebylo moc úspěšný. Do kvalifikace jsme udělali změny a šlo to dobrým směrem, ale nakonec to nestačilo. Startuji třináctý a stále mám šanci na body.

Felipe Nasr, 16.místo
Jsem zklamaný a jsem překvapen, že jsem se nedostal do Q2. Dneska to ale bylo možné. První jízda v kvalifikaci byla dobrá, ale to v tom druhém jsem se potýkal s nedostatkem přilnavosti. Musíme analyzovat a pochopit, co se stalo. Jsme ve Spa, může se stát cokoliv, protože zde se dá dobře předjíždět. Jsem přesvědčen, že se zítra můžeme posunout nahoru.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Do Q1 a Q2  jsme se snažili nastavit odlišné věci na vozech a ono to vyšlo. Bohužel Felipe se s tím nedostal do Q2, zatímco Marcus zajel slušně. Nyní se musíme koncentrovat na závod, protože máme dobré šance získat body.

 

McLAREN

Jenson Button, 17. místo
Dnes jsem si řízení vlastně užil. Auto bylo celý víkend na vjezdech náročnější, ale teď to bylo lepší. Je to vtipné, projedete cílem a myslíte si, že to kolo bylo dostatečně dobré na lepší výsledek. Bylo to stejně dobré kolo, které mi před třemi roky stačilo na pole position. Musíme se s tím poprat. Čeká nás dost práce, než budeme konkurenceschopní.

Rozhodně potřebujeme větší výkon, ale vždycky chcete víc, než vidíte a stále nám dost chybí. Je těžké najít vyvážení, které funguje. Ubrali jsme ráno příklad a nefungovalo, takže si nemyslím, že je to přítlakem. Možná nejsme dost úsporní. Čeká nás dost práce, než budeme s tímto balíkem spokojení.

Fernando Alonso, 18. místo
Zítra by se muselo stát hodně věcí, pokud bychom chtěli pomýšlet na body. Mluvil jsem o dešti, ale potřebovali bychom více než déšť. Chtělo by to velmi chaotický závod, abych tak řekl. Ale mysím, že cílem nemohou být body, abych byl upřímný. Musíme být realisté, nejsme vůbec konkurenceschopní. Zítra je cílem další pochopení auta a najetí dalších kilometrů.

Eric Boullier, závodní ředitel
Jenson a Fernando jsou šampioni a zajeli dnes perfektní kvalifikační kola. I tak ale časy kvůli charakteristice okruhu stačily až na sedmnácté a osmnácté místo. McLaren zde 14x vyhrál a naposledy před třemi lety, kdy triumfoval Jenson z pole position. Mohu vám garantovat, že je těžké srovánvat naše dnešní výkony se slavnou minulostí, ale vždy se snažíme negativa převést na pozitiva. Historický kontrast znamená, že musíme pracovat ještě usilovněji a zmenšit ztrátu na soupeře. I přes fakt, že startujeme z chvostu oba piloti udělají maximum. Bude to však o to těžší, pokud bude nadále sucho. Takže když začne pršet, od nás stížnosti neuslyšíte.

 

MANOR

Will Stevens, 19. místo
Jsem s dneškem spokojen. Auto se chovalo dobře a užil jsem si bitvu se svým týmovým kolegou. Je pěkné se kvalifikovat před ním, ale myslím, že to zítra bude tuhý boj. Může se to i hodně zamíchat co se počasí týče. Potenciálně jako Silverstone, kde většinu času svítilo a potom přišel déšť a vše změnil. Kvůli charakteristice okruhu musíme hodně pracovat, ale i tak se mohou naskytnout příležitosti.

Roberto Merhi, 20. místo
Jsem se svým kolem spokojen. Ráno jsem dost času ztratil kvůli menšímu problému s hydraulikou, takže jsem nebyl úplně připraven. Will a já jsme jezdili podobné časy, já ztrácel v posledním a prvním sektoru, získával jsem ve druhém. Těším se na závod a uvidíme, jak se vyvine boj mezi námi. Je to obvykle závod, kde se může stát cokoliv, takže myslím, že to bude těsné.

John Booth, šéf týmu
Měli jsme pár menších problémů, Roberto ztratil čas, ale i tak to byla solidní kvalifikace a fakticky můžeme být s naším výkonem spokojeni. Will a Roberto byli blízko sebe a to může být zítra vzrušující, protože je zde i šance, že počasí to může řádně zamíchat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy