FIA zveřejnila omezení radiové komunikace, má 31 položek

Nová omezení radiové komunikace se týkají i zastávek v boxech | foto: Pirelli

Radiová komunikace mezi pilotem a boxy dozná dalších změn, které Automobilová federace přesně definovala. Její seznam čítá 31 položek a vstoupí v platnost prvním závodem následující sezóny.

Článek 20.1 sportovních pravidel stanovi: "Pilot musí řídit monopost sám, bez další pomoci". Pro ročník 2016 tedy vstoupí do hry další zpřísňující pravidla, která týmy mají k dispozici se značným předstihem, aby měly možnost se na tuto změnu důkladně připravit. 

Většina zpráv v radiové komunikaci povolených se týká stavu vozu, rozhodnutí k zajetí do boxů a informací pro závodníka s ohledem na bezpečnost na trati. Nesmí se podávat zprávy mající vliv na chování auta a optimalizaci jeho výkonu, jakož i informace vedoucí k úspoře pohonných hmot.

Úplný seznam povolených zpráv:

1. Upozornění na kritický problém vozu (defekt pneu nebo poškození)
2. Upozornění na kritický problém vozu soupeře
3. Výzva k zajetí do boxů za účelem opravy nebo odstoupení vozu
4. Informace od vedení závodu (žluté vlajky, červené vlajky, přerušení závodu případně jiné pokyny od vedení závodu)
5. Mokrá trať, výskyt oleje či jiných nečistot v konkrétních úsecích
6. Pokyn k výměně pozice s jiným pilotem
7. Potvrzení přijetí zprávy od pilota
8. Oznámení dosaženého času na kolo nebo v určitém sektoru
9. Informace o soupeřově času na kolo nebo v určitém sektoru
10. Odstup mezi soupeři během tréninku nebo závodu
11. Termíny "push hard", "push", "utkáš se s xx" a podobné
12. Upozornění na překážky na trati (kolize, nehoda) během tréninku či závodu
13. Výzva k většímu odstupu od jiného vozu v tréninku, aby pilot měl volnou trať pro svůj pokus
14. Volba pneumatik při následné zastávce v boxech
15. Počet kol, které soupeř absolvoval na té které sadě pneumatik
16. Specifikace pneumatik soupeře
17. Informace o pravděpodobné strategii soupeře
18. Výjezd safety caru
19. Informace o nepovolené výhodě pilota nebo soupeřů (zkrácení trati, vynechaná šikana, jízda mimo vyznačenou trať, udělení penalizace...)
20. Upozornění o povolení/zákazu použití systému DRS
21. Informace o selhání systému DRS
22. Změna nastavení spoilerů při následné zastávce v boxech
23. Změna rozložení paliva
24. Výzva k plánované zastávce v boxech
25. Upozornění na přejíždění bílé čáry, obrubníků, respektování výstražných světel při vjezdu/výjezdu z boxů
26. Upozornění na dodržování rychlosti v boxech
27. Předávání zpráv z vedení závodu
28. Informace o poškození vozu (technické problémy)
29. Počet kol, které zbývají do konce závodu
30. Informace testovacích sekvencí během neměřených tréninků
31. Informace týkající se počasí

V den závodu od otevření pit-lane a tedy prvního vyjetí z garáže až po seřazení na startovním roštu smí být používáno jen prvních šest bodů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy