Samotný akt předjíždění je pochopitelně ještě ovlivněn vedlejšími okolnostmi a do jisté míry degradován použitím systému DRS, případně "souboji" pilotů jedoucích v jiném strategickém režimu. Není proto divu, že se stále více skutečných výměn v pořadí odehrává nikoli na trati, ale v boxech.
Německý magazín Auto Motor und Sport na základě pečlivého průzkumu prokázal, jak to s tím předjížděním vlastně je. Zatímco v loňských prvních deseti závodech činilo průměrné číslo značící počet předjížděcích manévrů 42,6, letos je za stejné období zatím na úrovni 29,4. Příčina tohoto poklesu spočívá nejspíš v nových pravidlech týkajících se předního křídla, což pilotům přináší horší schopnost ovládání monopostů.
"Je pro nás stále těžší se se udržet v závětří vozů před námi," potvrzuje to Romain Grosjean. FIA, jak to ostatně v takových případech bývá dorbým zvykem, hodlá svolat technické ředitele jednotlivých týmů na 25. června, aby s nimi prodiskutovala případnou úpravu nových pravidel pro rok 2017 se snahou tuto situaci vylepšit.
"Pro mě byly ze závodního hlediska lepší roky 2012 a 2013, když opotřebení pneumatik mělo daleko větší význam. Časy na okruh byly lepší a v některých zatáčkách jsme mohli naplno využívat přítlaku. Pokud dnes někdo říká, že není lehké řídit současné formule, já tvrdím, že po fyzické stránce rozhodně ano. Proto se objevuje v F1 tolik nováčků, pro něž je zvládnout vůz F1 vlastně pohodlné." Grosjean si přitom nemyslí, že by formule 1 byla vysloveně nudná. "Všechny závody nejsou úplně špatné, nebo snad může někdo tvrdit, že Maďarsko nebylo v tomhle směru vzrušující?"