Renault nepřijme nabízený prototyp od Ilmoru

Abiteboul spolupráci s Mario Illienem nezatracuje | foto: Caterham F1 Team

Renault v těchto dnech provedl vyhodnocení inovací, které by měly v dalším průběhu šampionátu pomoci vylepšit týmům Red Bull a Toro Rosso jejich výsledky. Zástupci francouzské automobilky věří, že jejich vlastní konstrukční řešení přinese větší šance na zlepšení motoru.

Mario Illien, úspěšný motorář, jehož stopu najdeme i v historii F1, bývá právem nazýván motorářským guru. Jeho firma Ilmor vypracovala studii jednoválcového prototypu F1, kterou však zástupci Renaultu odmítli.

Výkonný ředitel oddělení Renault F1 však uvedl, že to neznamená, že některé Illienovy poznatky či případnou spolupráci definitivně odmítá. "Myslím, že ta spolupráce má svá pozitiva. Když kooperujete s lidmi mimo firmu, máte víc možností zlepšit vlastní práci. Proto tvrdím, že je dobré získat nějaký názor zvenčí a s jeho pomocí uplatnit zpětnou vazbu v našem prostředí. Nynější motor nebo jeho následné inovace však nic z toho, co nabízí Ilmor, nebude obsahovat."

Abiteboul si nechává otevřená zadní vrátka: "Rozhodně to neznamená, že nemůže v budoucnu dojít k nějaké těsnější spolupráci, nebo že by jeho přínos nemohl mít vliv na to, co budeme dělat na konci sezóny. Proto říkám, že nelze tvrdit o vztahu s Ilmorem, že nemá žádnou hodnotu. Jen opakuji, že v současnosti do našich agretátů žádnou Illienovu myšlenku nepoužijeme."

Vozy Leyton House CG 911 v roce 1991 poháněly desetiválce Ilmor. | foto: www.karlwendlinger.com

Motory Ilmor se objevily v F1 ve třech sezónách - v roce 1991 a 1992 poháněly vozy March (v roce 1991 pojmenovaný po hlavním sponzorovi Leyton House), v roce 1992 též Tyrrell a s F1 se rozloučily neúspěšným spojením s týmem Pacific v roce 1994. Mario Illien, dnes šestapadesátiletý odborník na motory, si udělal v F1 jméno v roce 1983 úpravou tehdy dosluhujícího motoru Ford Cosworth DFY; tuto práci vykonal ještě jako student strojního inženýrství v Bielu.

Renault u této příležitosti rovněž prohlásil, že hodlá použít veškeré žetony, které má k dispozici, v jedné várce najednou, aby dosáhl kýženého zlepšení. Abiteboul prohlásil, že k jejich využití dostal požehnání od Renaultu s cílem, aby se francouzským motorem poháněné vozy posunuly na startovním roštu kupředu. "Chceme, aby rozdíl byl viditelný na trati, ne pouze při kontrole telemetrie na notebooku nějakého inženýra. Posun musí být jasný při čase na jedno kolo. Upřímně, není to způsob, jak dostihnout Mercedes, ale aspoň chceme z jeho náskoku ubrat co nejvíce."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy