Michelin si přeje boj

Michelin by chtěl opět "bitvu černého zlata". | foto: Hoch Zwei

Výběrové řízení na dodavatele pneumatik pro období 2017-2019 už má své kandidáty, ale mediální přestřelka už dávno odstartovala souboj obou adeptů na zásobování startovního pole formule 1.

Michelin je přesvědčen, že by v F1 mohly svádět souboje dvě pneumatikářské firmy, aniž by náklady nekontrolovaně vzrostly. Duel konkurentů na poli "černého zlata" naposledy pamatují příznivci F1 v roce 2006, kdy soupeřil právě Michelin se značkou Bridgestone. Poté, co se Francouzi z F1 stáhli, zůstal Bridgestone jako dodavatel osamocen až do roku 2010, kdy ho vystřídal italský koncern Pirelli.

Vedení formule 1 je s jediným dodavatelem spokojeno, ale Michelin by přivítal duel se svým rivalem na závodní půdě. Pascal Couasnon, šéf Michelin Motorsport, se vyjádřil: "To by se pak v Clermont-Ferrand bouřlivě oslavovalo.

Argumentem proti účasti dvou pneumatikářských firem je údajné navýšení výdajů pro týmy i dodavatele, ale Couasnon je přesvědčen, že to tak nemusí za každou cenu být. "Může to být o něco nákladnější, ale od roku 2006 se doba poněkud změnila. Bude omezen počet testů, tak už jenom tady budou náklady nižší. Dnes mnoho týmů stráví hodně času při práci s pneumatikami, aby je bylo možné v maximální míře využít. A já se ptám, utratí takto více peněz, když tu budou dva dodavatelé? To si opravdu nemyslím.

Podívejte se na sportovní vozy, kde bojujeme s Dunlopem. Je to obdobná situace, ale náklady na pneumatiky máme pod kontrolou. Proto se domnívám, že je tu prostor pro soutěž i ve formuli 1. Záměrně nepoužívám slovo válka, které se v této souvislosti často objevuje. Za přesných pravidel by to mohla být zajímavá bitva...," dodává Couasnon. 

A co si o tom myslí naši čtenáři - získala by F1 na atraktivitě, kdyby startovní pole měli rozdělené dva dodavatelé?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy