Základem pro požadavek Sergia Marchionneho jsou inovace předložené Strategické skupině F1 minulý měsíc. Mezi hlavní body patří zamýšlené zvýšení rychlosti monopostů o pět až šest vteřin, dále pak snížení hmotnosti, větší hluk motoru, širší přední i zadní spoilery a větší zadní pneumatiky.
"Měl by to být rok významných změn v pravidlech, v novém přístupu ke konstrukci vozů, nahlížení výkonu a aerodynamických vlastností monopostů. Měli bychom spěchat," nabádá Marchionne.
Šéf Ferrari se ještě před Grand Prix Kanady setkal v tamním paddocku s Bernie Ecclestonem a dalšími vlivnými osobnostmi se snahou odstranit z chystaných změn naprosté nesmysly. "Bernie, ostatní týmy a nakonec i já chápeme nutnost správného rozhodnutí pro další rozvoj tohoto sportu. Tvrdit, že moje osoba a další konstruktéři jsou s vývojem v posledních čtyřech nebo pěti letech spokojeni, není pravda. Máme před sebou velký úkol a Ferrari už dalo najevo svou ochotu se na něm podílet," pokračuje Marchionne.
"Hovořil jsem například s Dieterem Zetschem (Daimler), také s Toto Wolffem a Niki Laudou i dalšími. Všichni jsou odhodláni přispět k tomu, aby se do F1 zase vrátily její dřívější atributy. Musím ocenit snahu najít způsob, jak udržet pod kontrolou náklady," vysvětluje Marchionne a uznává, že F1 by měla být především zábavou pro fanoušky.
"Auto by mělo být vrcholem snažení, ale nelze pomíjet jeho spojení s pilotem. Taková kombinace je, nebo by měla být základem tohoto sportu; pokud ne, tak jej zabijeme. Atraktivní podívaná je důležitá pro sponzory, od jejichž podílu se odvíjí mnoho dalších věcí, nemůžeme si dovolit tohle přehlížet. Pokud si to včas neuvědomíme, může nás to dovést ke zkáze," zakončil své úvahy Marchionne.