GP Malajsie: 2. kvalifikace přinesla překvapení

Výbuchem radosti a nadšení skončila dnešní odpolední kvalifikace pro tým Renault, když jeho piloti obsadili obě místa první řady. Třetí čas zajel M. Schumacher. Vozy BMW Williams budou zítra startovat z hloubi pole.

Za slunečného a horkého počasí zahájil první část dnešní kvalifikace Pizzonia, který díky technickým problémům ani nenajel ke svému včerejšímu letmému kolu. Na rozdíl od Austrálie předvedl Pizzonia čistou a rychlou jízdu, pouze v poslední vracečce kolem věže lehce draftoval, ale jak dobrý čas to byl, měl ukázat až další průběh. Wilson s Minardi předvedl poměrně čistou jízdu, ale drobné problémy svědčily o špatném gripu. Od samého začátku letmého kola jeho kolegy z týmu Verstappena bylo vidět, že ani jeho PS03 není dobře vyladěn a projevilo se to především v technické pasáži, kde Holanďan výrazně ztratil a jen o desetinu překonal čas týmového kolegy. Ralph Firman byl na prvním úseku podstatně pomalejší Verstappena, ve druhém zajel prakticky stejný čas, ale vůz byl poměrně nervózní a po problémech v poslední zatáčce se Brit svým časem zařadil překvapivě až za obě Minardi. První pětici uzavíral Mark Webber. Na prvním úseku byl výrazně pomalejší Pizzonii, ale v technické pasáži ztrátu srovnal. Poslední úsek však potvrdil, že Australan jel s větším přítlakem, neboť na rovných úsecích opět mírně ztratil.

Druhou čtvrtinu sobotní kvalifikace zahájil Jacques Villeneuve, kterému se tento víkend zatím vůbec nedaří. Po chybě ve včerejší kvalifikaci se ani v dnešních volných trénincích neprosadil do předních pozic. Avšak letmé kolo začal agresivně a hned na prvním mezičase byl podstatně rychlejší. Nicméně chyba v nejostřejší zatáčce těsně před druhým mezičasem náskok smazala, přesto se posunul před Pizzoniu s časem rychlejším o 2 desetiny vteřiny. Olivier Panis zajel čistou jízdu a výsledkem do té doby nejvyšší topspeed bylo prozatímní vedení. Ralf Schumacher začal pomaleji než Panis, bylo vidět, že jízdní vlastnosti FW25 opět nejsou dobré a když i v topspeed zaostával o celé 3 km/h za nejrychlejším Panisem, bylo jasné, že ani v Malajsii jezdec nevystoupí ze svého letošního stínu. Jeho čas byl dokonce pomalejší než obou pilotů Jaguaru. Po rychlé, čisté a přiměřeně agresivní jízdě rozhodl až menší topspeed o tom, že Fisichella se z prozatímního poleposition radovat nebude. Přesto byl rychlejší než oba Jaguary s novějším motorem! Svůj včerejší výkon potvrdil da Matta, když byl na prvním mezičase pomalejší, ale druhý úsek zajel výrazně rychleji než dosud vedoucí Panis. Na laseru mu však chyběly 3 tisíciny vteřiny.

Druhou půlhodinu zahájil Fernando Alonso. Na prvním mezičase byl jen o málo rychlejší než Panis. V technickém úseku však výrazně zrychlil a přidal dalších 7 desetin. Výsledkem jeho letmého kola byl čas rychlejší o celou vteřinu a změna na čele tabulky! Jenson Button jel velmi agresivně, ale pohled z vozu ukazoval, že proti Renaultu bylo chování jeho BAR 005 velmi nervózní. Výsledkem snažení bylo prozatímní druhé místo, bohužel však se ztrátou celé vteřiny. Jezdec Sauberu Heinz Harald Frentzen měl nasazeno k dobrému kolu, ale na posledním úseku měl problémy a výsledkem byl čas horší Villeneuva. Jeho kolega Heidfeld předvedl čistou a přesnou jízdou bez chyb a problémů a zařadil se na prozatímní druhé místo. Trulli s druhým Renaultem jel taktéž skvěle, ale přes veškerou snahu se musí již podruhé v kvalifikaci sklonit před svým týmovým kolegou, když na jeho čas ztratil 17 setin.

Finále dnešní kvalifikace zahájil Coulthard, který byl na prvním mezičase mírně rychlejší, ale v technické části ztratil a na posledním úseku přidal další ztrátu. Nicméně jeho plynulá a přesto přesná jízda i chování vozu napovídá, že DC jel s podstatně větším množstvím paliva než do té doby nejrychlejší Alonso. Raikkonen byl od začátku pomalejší týmového kolegy, i když jen lehce. Po probrždění v ostré vracečce však vypadl z tempa a výsledkem byl jen 5. čas. Montoyův čas potvrdil problémy týmu Williams s nedostatkem gripu, neboť překvapivě nízký topspeed je dokladem toho, že FW25 potřebuje velký přítlak, aby byl v technické části alespoň trochu konkurenceschopný. Barrichello s prvním Ferrari jel podobný první mezičas jako Alonso, ale ve druhém úseku ztratil a začalo se rodit překvapení. Přesto, že dosáhl nejvyšší topspeed, jeho čas stačil až na prozatímní 4. místo. Mechanik v prostřihu do boxu Ferrari kroutil hlavou, ale v tu chvíli již vjížděl do letmého kola Michael Schumacher. Na prvním mezičase ztrácel na dosud nejrychlejší čas Alonsa jen 4 setiny, ale proti Barrichellovi dokázal zrychlit v prostřední technické pasáži. Přesto byl v cíli pomalejší než oba dva vozy Renault a šéf týmu Jean Todt nemohl odtrhnout oči od monitorů na boxové zídce.

Všichni si teď nesporně musí klást otázku, zda jel Renault s minimem paliva a bude tak muset zítra brzy do boxů, nebo zda byl R203 během 14 dní tolik vylepšen. Sám bych se přiklonil k variantě menšího množství paliva v kombinaci se skvělou jízdou obou jezdců francouzského týmu. Výsledkem je tak obrovský úspěch, který doufejme není jen první a zároveň poslední vlaštovkou, ale příslibem rozšíření přední skupiny týmů na Top 4.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy