Sezona 2004 a Renault

Renault | foto: Renault ČR

Tovární tým letos opět postoupil blíže svému cíli, kterým není nic menšího, než titul mistra světa.

Francouzská stáj sídlící paradoxně v britském Enstone na letošní sezonu pilně zbrojila. Revoluční koncepce plochého motoru byla v tichosti definitivně pro neustávající problémy s vibracemi opuštěna a konstruktéři se vrátili k osvědčenému pravoúhlému řešení. Motor sice posílil, ale R24 byl při jízdě na hraně proti lehce ovladatelnému předchůdci hodně nervózní. Konstrukční tým intenzivně pracoval na novém zavěšení kol, přesto se základní problém letošního vozu úplně vyřešit nepodařilo. Naopak v jedné věci tým ostatní soupeře předčil. Jejich startovací systém neměl ani letos konkurenci. Renault si v průběhu šampionátu držel skvělou 2. pozici v Poháru konstruktérů. Především úvod korunovaný triumfem při GP Monaka vyšel dokonale a kompromis mezi rychlostí a fantastickou spolehlivostí se podařil namíchat skvěle. Dostal však trhlinu před polovinou šampionátu a v její zbývající části již tým na mocně finišující BAR Honda nestačil. Navíc se přidala anabáze s Jarnem Trullim, jenž po oznámení ukončení spolupráce ze strany Renaultu nepodával výkony, které od něj stáj očekávala. Jeho výměna za Villeneuva body nepřinesla a od desátého závodu sezony 2004 bodoval již jen Fernando Alonso. Svůj cíl však stáj přes rozporuplný závěr splnila a Flavio Briatore v čele týmu je podle vedení Renaultu i nadále mužem na svém místě. V příštím roce chce Enstone bojovat o titul a sází na dvojici Alonso – Fisichella, který se vrací do služeb stáje po třech letech.

Jacques Villeneuve se po roční přestávce vrátil do rozjeté sezony s dvouletou smlouvou u týmu Sauber. U Renaultu pouze zaskočil za Jarna Trulliho. Před Kanaďanem byl nelehký úkol. S neznámým, i když kvalitním vozem R24, měl pomoci týmu Renault v zisku ztraceného druhého místa v Poháru konstruktérů. Rychlý vůz a odhodlanost ale nestačily ani na to, aby získal byť jen jediný bod. Návrat mistra světa z roku 1997 neskončil oslavou, ale spíše vysvětlováním, kde byla asi příčina neúspěchu. Jezdec i vedení stáje uznali, že roční přestávka byla přece jen příliš dlouhá.


Statistické údaje:
Celkové umístění: 3.
Starty: 18
Body: 105
Vítězství: 1
Pódium: 6
Pole Position: 3
Nejrychlejší kolo: 0
Odstoupení: 8

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy