V Malajsii rozhodnou pneumatiky

O vítězství nebo prohře v nedělním závodě rozhodnou dle technického ředitele Ferrari Rosse Brawna s největší pravděpodobností pneumatiky. Náročné klimatické podmínky spolu s tvarem okruhu budou k pneumatikám velmi tvrdé.

Těsně před začátkem závodního víkendu Brawn věří, že bude jeho tým velmi silný za předpokladu, že Bridgestone připraví rychlé a trvanlivé směsi.

„Trať v Malajsii rychle absorbuje teplo a je velmi krutá k pneumatikám. Potřebujete měkčí pneumatiky k dobrému gripu, ale ne tak měkké, aby se přehřívaly. Jde o kompromis,“ prohlásil Brawn. Dále poznamenal, že s Bridgestone spolupracovali na nových směsích, které vychází z tohoto kompromisu a jsou i v horkých podmínkách ve svých vlastnostech stálé.

Brawn si dále myslí, že závod může opět ovlivnit zmatek způsobený monzunovými lijáky. „V Malajsii můžete mít náhlý monzunový liják a během 10 kol úplně rozpálenou suchou dráhu. S jedinou pneumatikou do mokra se nemůžete připravit na všechny okolnosti změn počasí,“ řekl s obavou. Pokud tým zvolí vzorek do silného deště, pneumatiky budou nebezpečné ve chvíli, kdy trať začne osychat. Na druhou stranu střední gumy, označované jako „intermediate“ nedokáží vozy v opravdu prudkém lijáku na trati udržet. Tým opět vybral kompromis mezi těmito dvěma možnostmi a podílel se na vývoji odpovídající pneumatiky během zimy.

Dle Brawna to však není ideální řešení a nesouhlasí s novými předpisy, díky kterým může tým použít pouze jediný typ mokrých pneumatik.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy