Jsou za stanoviskem Ferrari osobní zájmy?

Schumacher, Michael | foto: Scuderia Ferrari

V kuloárech Formule 1 koluje zajímavá úvaha o příčině odmítání snížení testů týmem Ferrari.

Po skončení závodu v Brazílii utichla šarvátka mezi devítkou týmů a Ferrari, jejíž příčinou byl podpis iniciativy za snížení nákladů, namířená podle Jeana Todta proti Ferrari. Zbývajících 9 týmů souhlasí s redukcí testů na 10 dní ročně. Podle nich vyžaduje tak obrovské série testů pouze válka mezi dodavateli pneumatik.

Bez jednoznačného souhlasu Ferrari a nebo nařízení ze strany FIA s ohledem na zajištění bezpečnosti, nelze do konce platnosti Concordské dohody v roce 2008 stávající situaci změnit.

Nabízí se otázka, proč pouze Ferrari trvá na neomezených testech? V padocku se údajně hovoří o zajímavé příčině. Management Ferrari má platné smlouvy do konce roku 2006 a pokud si Ferrari udrží své výsadní postavení a získá oba tituly, budou lidem ve vedení vyplaceny opravdu pohádkové prémie. A bez testů by o ně mohli přijít snadněji, zvláště když má tým k dispozici vlastní závodní okruh a na tuto oblast vyčleněnou celou mašinérii lidí.

Zda je to pravá příčina a nebo zda chce Ferrari jen utrácet velké peníze a být stále na trati, to je otázka. Na druhou stranu úvaha zveřejněná na grandprix.com je pro Jeana Todta, Ross Brawna a další, velice nepříznivá, nicméně kategorické odmítání tuto hypotézu podporuje.

Další jednání šéfů stájí se uskuteční již za pár dní, přesněji 9. listopadu.


Foto: Scuderia Ferrari

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy