BAR 005 bude rychlejší

Se zrychlením vozů týmu BAR Honda budou muset soupeři v Sepangu nutně počítat. Takuma Sato, který se jako jediný jezdec týmu zúčastnil testů v Jerezu, opět vyzkoušel poslední specifikaci motoru Honda a úspěšně.


Jistě si vzpomenete, jak řádil Jacques Villeneuve v pátečním tréninku na Grand Prix Austrálie. Bylo z toho velké překvapení, nicméně ve druhé kvalifikaci již oba piloti tak dobré časy nepředvedli. Důvod byl ale prostý. Vozy nebyly v obou kvalifikacích poháněny identickými agregáty. V pátek použil tým poslední a nejsilnější specifikaci motoru Honda. Z důvodu toho, že dle nových pravidel se nesmí na voze mezi kvalifikací a závodem pracovat, tým použil odzkoušené, ale slabší motory ze zimních testů, aby se vyhnul v závodě možnému odstoupení pro poruchu nových jednotek.

Během třídenních testů v Jerezu však testman týmu nezkoušel pouze aerodynamiku, různá nastavení, pneumatiky a speciální chlazení do kritických klimatických podmínek malajsijského okruhu. V poslední den testů byl do jeho vozu 005 osazen opět i nový motor. Sato nejen, že zajel nejlepší čas dne, ale dokončil i 87 kol, tedy více jak vzdálenost závodu.

Japonský pilot byl velmi spokojen, neboť ujel za tři dny přes 1000 km a na voze se nevyskytly vážnější problémy. Technický ředitel vývoje společnosti Honda Racing Shuhei Nakamoto vyslovil s testy velké uspokojení a důraz klad na výkon a spolehlivost nového motoru. „Neměli jsme žádný velký problém během testů a potvrdili jsme si spolehlivost motoru v několika dlouhých testech. Do Malajsie jedeme s očekáváním,“ prohlásil Nakamoto.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy