Loni byla Velká cena Japonska posledním okruhem v kalendáři a Kimimu Raikkonenovi chyběly pouhé dva body k tomu, aby se stal nejmladším mistrem světa v historii. Trať dokonale zná a popisuje ji divákům.
Kimi Raikkonen (West McLaren Mercedes):
Rozjíždíme se z mírného kopce na cílové rovince Suzuky až na 310 km/h. První zatáčka se jede na pětku, druhá je mnohem pomalejší a je třeba brzdit na 150 km/h na třetí rychlostní stupeň.
Rychle přidáte plyn a začínají se střídat zatáčky - levá, pravá, levá, pravá - série zatáček S. Rychlost se pohybuje mezi 140 km/h a 210 km/h.
Za Dunlop Curve následuje Degner. První ze dvou pravých zatáček projíždíme rychlostí 185 km/h na čtyřku před prudkým bržděním na 120 km/h do druhé části.
Podjíždíte most a trať se mírně stáčí doprava, dokud nepřijedete k vracečce. Potom pořád akcelerujete až do levé zatáčky Spoon. První část se dá projet na čtyřku rychlostí 180 km/h, potom trochu zrychlíme a brzdíme zase na 140 km/h do druhé části, za kterou začíná poslední sektor okruhu.
Na zadní rovince se rozjíždíme až na maximální rychlost a blížíme se k levé zatáčce 130R. Po celý její průjezd držíme rychlost kolem 270 km/h. Poslední rovinka je krátká, přichází šikana Casino Triangle. Za ní už je jen mírná pravá a začíná cílová rovinka.
Foto: West McLaren Mercedes
Suzuka z pohledu loňského vicemistra
Kimi Raikkonen popisuje průjezd jedním okruhem na japonské trati Suzuka.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství