Ralf volá po zvýšení bezpečnosti

Schumacher, Ralf | foto: BMW Motorsport

Téma bezpečnosti je neustále diskutované a že je k tomu stále důvod potvrdila letošní těžká nehoda Ralfa Schumacher v USA.

Německý pilot měl spoustu času na přemýšlení o všem možném, když tři měsíce sledoval závody pouze v televizi, zatímco se léčil z nehody v Indianapolis, při které si zlomil dva obratle.

Ralf si nemyslí, že by byly rychlosti dnešních vozů F1 příliš vysoké. Je si však vědom toho, jak narostly v posledních sedmi letech a má několik nápadů, jak je udržovat pod kontrolou:

"Když jsem jel v F1 v roce 1997 poprvé, jezdili jsme na suchu stejné časy, jako dnes na mokru. Tehdy jsme zajeli v Silverstone čas 1:26, dnes jezdíme díky práci inženýrů 1:17. Ale to není jen o výkonu. Uvažujme rozumně. Ať jsou příští rok časy o sekundu rychlejší nebo pomalejší, nehoda může mít vždycky stejně tragické následky. Je jen potřeba vyvinout ještě lepší helmy, ještě odolnější kokpity a opět zvětšit přední i zadní deformační zóny monopostů."

Ralf Schumacher se tentokrát opřel i do tradiční trati v Monaku. Je to jediná velká cena, která se konala ve všech ročnících historie F1 a v tom je její největší kouzlo. Je však pravda, že bezpečná v žádném případě není:

"Říkám co si myslím, ať se to líbí nebo ne. Loni jsem byl v Monaku na pole-position, ale stejně si myslím, že takový závod už do kalendáře nepatří. Proč musíme riskovat v tunelu v rychlosti 290 km/h? Nejsem příznivcem okruhů, kde nehoda může mít vážné následky."

Foto: BMW WilliamsF1 Team

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy