Německý pilot měl spoustu času na přemýšlení o všem možném, když tři měsíce sledoval závody pouze v televizi, zatímco se léčil z nehody v Indianapolis, při které si zlomil dva obratle.
Ralf si nemyslí, že by byly rychlosti dnešních vozů F1 příliš vysoké. Je si však vědom toho, jak narostly v posledních sedmi letech a má několik nápadů, jak je udržovat pod kontrolou:
"Když jsem jel v F1 v roce 1997 poprvé, jezdili jsme na suchu stejné časy, jako dnes na mokru. Tehdy jsme zajeli v Silverstone čas 1:26, dnes jezdíme díky práci inženýrů 1:17. Ale to není jen o výkonu. Uvažujme rozumně. Ať jsou příští rok časy o sekundu rychlejší nebo pomalejší, nehoda může mít vždycky stejně tragické následky. Je jen potřeba vyvinout ještě lepší helmy, ještě odolnější kokpity a opět zvětšit přední i zadní deformační zóny monopostů."
Ralf Schumacher se tentokrát opřel i do tradiční trati v Monaku. Je to jediná velká cena, která se konala ve všech ročnících historie F1 a v tom je její největší kouzlo. Je však pravda, že bezpečná v žádném případě není:
"Říkám co si myslím, ať se to líbí nebo ne. Loni jsem byl v Monaku na pole-position, ale stejně si myslím, že takový závod už do kalendáře nepatří. Proč musíme riskovat v tunelu v rychlosti 290 km/h? Nejsem příznivcem okruhů, kde nehoda může mít vážné následky."
Foto: BMW WilliamsF1 Team
Ralf volá po zvýšení bezpečnosti
Téma bezpečnosti je neustále diskutované a že je k tomu stále důvod potvrdila letošní těžká nehoda Ralfa Schumacher v USA.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství