Spa Francorchamps s Alexem Wurzem

Bývalý pilot Bennettonu a současný zkušený testman McLarenu fanoušky seznamuje se slavnou přírodní tratí.

Alexander Wurz:

Cílová rovinka je ve Spa krátká, rozjedete se na šestku na rychlost 280 km/h a brzdíte do vlásenky La Source. Je velmi ostrá, jedete tak 60 km/h. Potom se rychle akceleruje z kopce a v rychlosti 290 km/h na sedmičku přijíždíte k Eau Rouge. Ještě než začnete stoupat, zatočí trať prudce doleva, potom doprava a zase doleva, zase jedete tak 290 km/h. Je potřeba udržet rychlost, protože přichází nejrychlejší část okruhu, rovinka Kemmell, kde se rozjedete až na 330 km/h.

Do pravé zatáčky Les Combes prudce dobrzdíte na 140 km/h a podřadíte na trojku. Následují levá a pravá a krátká rovinka Malmedy, chvíli akcelerujete na 270 km/h. Jedete dolů z kopce a zase je potřeba prudce brzdit do vracečky Rivage na nějakých 110 km/h, jede se na dvojku. Stále se jede z kopce a cítíte nedotáčivost. Další levou projedete rychlostí 160 km/h a je tu další krátká rovinka vedoucí k levé zatáčce Pouhon. Je velmi rychlá a má dva vrcholy. Najíždíte do ní 220 km/h na čtyřku a ještě v zatáčce nabíráte rychlost na 270 km/h.

Chvíli přidáváte plyn a jste u pravolevé šikany Fagnes, do které najíždíte rychlostí 140 km/h na trojku. Trochu přidáváte do druhé části na 170 km/h. Potom zase krátká rovinka, rozjedete se jen asi na 250 km/h a lehce brzdíte do pravé, opět dvojvrcholové zatáčky Stavelot.

Je to tam hodně hrbolaté a jede se dolů, začínáte přidávat a na výjezdu máte 240 km/h. Začíná dlouhý doleva točený úsek Blanchimont, kde naberete rychlost až 310 km/h. Musíte velmi prudce brzdit do šikany Bus-stop, která byla před touto velkou cenou opět upravena. Zatočíte prudce doleva, potom doprava a jste zpět na cílové rovince.

Foto: archiv

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy