Zhoršující se počasí nad Melbourne dává za pravdu předpovědím, dle kterých bychom se při zítřejší Grand Prix mohli dočkat kromě novými předpisy ovlivněného průběhu závodu i deště. Kvalifikace začala obrovským překvapením, neboť Justin Wilson a následně i týmový kolega Verstappen odstavili svoje Minardi hned po prvním kole do boxů! „Je to týmová strategie, věděli jsme, že budeme na konci startovního roštu, proto jsme se rozhodli šetřit vozy a především pneumatiky.“ Vysvětlil později překvapeným novinářům Wilson.
Antonio Pizzonia, startující mezi oběma vozy Minardi, byl prvním jezdcem, který zaznamenal měřený čas. Opět udělal několik chyb a neubránil se drobnému výletu mimo trať. Ralph Firman pokračuje v získávání zkušeností a nehodlal se pustit do rizika havárie, jeho čas byl o půl sekundy rychlejší než u přemotivovaného Brazilce. Ralf Schumacher proti včerejší kvalifikaci podstatně zrychlil, zajel čisté kolo a získal prozatímní pole position.
Další skupinu zahájil Webber s Jaguarem. V nájezdu do první šikany lehce chyboval, ale třetí úsek zajel rychleji jak Ralf Schumacher. Přesto podal v kvalifikaci o třídu lepší výsledek než kolega Pizzonia. Fisichella opět předvedl čistou, bezchybnou a rychlou jízdu a potvrdil s o rok starším motorem svoji pozici před Webberem. Frentzen začal výborně, na prvním i druhém mezičase byl rychlejší Schumachera a ve třetím přidal další 2 desetiny. Porazit Williams o 0,5 vteřiny, o tom se u Sauberu asi mohlo jen snít. Kolega Heidfeld byl na prvním úseku ještě rychlejší, lehce však ztratil na druhém a když se v samém závěru dopustil smyku, ač efektně korigovaného, bylo jasné, pro koho týmový kvalifikační boj vyzněl. Cristiano da Matta předvedl agresivní jízdu při které vymetal prach za obrubníky, ale především druhá část a chyba v předposlední zatáčce ho stála cenné desetiny. Je však otázkou, s kolika litry benzínu da Matta jel, neboť na Frentzena ztratil plných 1,2 vteřiny, čemuž chyby na trati odpovídaly jen nepravděpodobně.
Druhou polovinu kvalifikace otevřel Juan Pablo Montoya. Čistou jízdou v prvním úseku ukázal, že se s kvalifikací vypořádal lépe než z boxu v tu chvíli již přihlížející týmový kolega. V druhém úseku zajel pomaleji než Frentzen, nicméně to stačilo na provizorní pole position. Jarno Trulli nepotvrdil své ambice a přes výborný čas v 2. dopoledním tréninku výrazně ztrácel na každém mezičase. V cíli z toho byla celá 1 vteřina na Montoyu. Panis jako nejstarší a nejzkušenější pilot startovního pole předvedl klidnou a pohlednou jízdu. Byl sice nepatrně delší v předposlední zatáčce, přesto dokázal držet čas s Montoyovými dvěma posledními mezičasy a jen nepatrně ztratil na Frentzena. Překvapení včerejší kvalifikace Alonso začal výborně, prakticky identickým časem na prvním úseku s vlastníkem dosavadního pole position přesto, že v 1. úseku prožil horkou chvilku v nájezdu do šikany, když se do ní jen taktak vešel. Ale vůz zkorigoval. Přes bezchybnou jízdu prozradil 1. mezičas Davida Coultharda skutečnost, že Skot jede s největší pravděpodobností s těžkým vozem, aby mohl při nedělním závodě využít svoji oblíbenou taktiku. Rád totiž jezdí první úseky co nejdelší a v závěru závodu pak využívá menší váhy vozu a kratších zastávek v boxech.
Finálové dějství zahájil včera pátý Jenson Button. Bylo možné i čekat, že se BAR pokusí o 1. pole position v existenci týmu, a proto bude jeden z vozů opravdu lehký. Ale vše měla ukázat až letmá kola. Button však již na prvním úseku ztratil 3 desetiny přes agresivní, přesto čistou jízdu. Na nejlepší čas nakonec chybělo 6 desetin. Obhájce titulu Michael Schumacher zajel 1. úsek skvěle a o stejnou část zvýšil náskok i ve druhém. Třetím úsekem však nasadil ke zdrcujícímu trháku a v cíli nadělil Montoyovi prakticky celou vteřinu! Na řadu přišel Villeneuve, ale svoji agresivitu přehnal a ve smyku dokonce draftoval přes obrubník. Jeho dnešní kvalifikační jízda byla tedy opět agresivní, ale poněkud nervózní a problémy v úvodu kola asi pilota mírně vyvedly z tempa, takže včerejší skvělý výsledek již dnes nezopakoval. Raikkonen přehnal riziko a jen taktak, že svůj vůz opět nerozbil o svodidla. Výsledkem dramatického výletu mimo trať byl až patnáctý čas. Posledním, kdo se vydal na trať byl včerejší vítěz Barrichello. V jedné z prvních zatáček byl lehce dlouhý na brzdy a na 1. úseku ztratil 6 setin. Ve 2. úseku předvedl čistou a rychlou jízdu, nicméně na zopakování včerejšího triumfu to nestačilo. Michaelův třetí úsek byl skutečně perfektní.
Překvapením se tedy zdá po včerejšku comeback Montoyi na třetí místo, výborný výsledek obou Sauberů a skvělé páté místo Panise s Toyotou. Výsledek je však pravděpodobně značně ovlivněn i teplotou tratě, neboť jak známo, pneu Michelin potřebují vyšší teplotu než Bridgestone, aby nabídly optimální vlastnosti. Můžeme se tak těšit na zajímavý vývoj závodu, jehož průběhem by mohl řádně zamíchat i případný déšť.
GP Austrálie: Na pole position opět M. Schumacher
Ať už v klasické nebo nově upravené kvalifikaci, Michael Schumacher opět potvrzuje svoji současnou převahu. Druhý skončil Rubens Barrichello s druhým rudým vozem a třetí překvapivě Montoya, ač s hrozivou ztrátou jedné vteřiny.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Banán přilepený lepící páskou se prodal. Za částku, které se jen těžko věří
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul