GP Austrálie: Vítězem 1. kvalifikace Barrichello

Do prověrky zbrusu nového systému kvalifikace zatím nejlépe vykročil brazilský pilot týmu Ferrari Rubens Barrichello. Roli favoritů z dopoledního tréninku potvrdil Kimi Raikkonen druhým místem a všem hodil rukavici Villeneuve s BAR Honda.

Ale popořádku. Kvalifikace na jedno letmé kolo je rozdělena do 4 bloků po pěti jezdcích, kteří nastupovali ke svým jediným měřeným kolům dle konečného pořadí z loňské sezony. První tak vyrazil na trať obhájce titulu Michael Schumacher. Čistá jízda bez chyb však na vítězství nestačila. Michael zřejmě zná své rezervy a navíc superčas v rozhodující kvalifikaci může dnešní přemožitele znejistit. Barrichello zajel dravější jízdu a jeho čas již nikdo nepřekonal i když byl několikrát atakován, zejména finskou nadějí Raikkonenem. Juan Pablo Montoya byl v prvních dvou mezičasech mezi piloty Ferrari, ale v posledním úseku ztratil. Jeho kolega R. Schumacher kvalifikaci pokazil hned v nájezdu do první šikany. Po problémech se již nedokázal zkoncentrovat a jeho čas byl největším překvapením v tom horším slova smyslu i když dosáhl nejvyšší rychlosti na konci rovného úseku. David Coulthard předvedl rozvážnou jízdu bez zbytečného riskování a zajistil si rozumnou pozici do zítřejšího boje o pole position.

Kimi Raikkonen předvedl výbornou jízdu a sklidil odměnu v druhém nejlepším čase. Jenson Button potvrdil avizované zlepšení týmu BAR, když byl v druhém mezičase rychlejší M. Schumachera, v cíli však lehce ztratil. Jarno Trulli s novým R203 potvrdil, že Renault stále ztrácí v rychlosti a 10 km/h byl rozdíl proti nejrychlejšímu Williamsu. Dalším, kdo vyjel na trať byl Nick Heidfeld a předvedl to, nač jsme u něj zvyklí, nenápadnou, ale rychlou a profesionální jízdu. První kvalifikace však ukázala, že tovární týmy nebo týmy s tovární podporou deklasují konkurenci. Fisichellovi vyšel 1. úsek, ale na dalších dvou se mu již tolik nedařilo.

Třetí dějství zahájil Villeneuve, který předvedl naprosto agresivní, ale perfektní jízdu a zajel třetí nejlepší čas! Panis začal s lehkými problémy, leč zbytek kola zajel předpisově a získal pozici v první desítce. Domácím publikem hnaný Mark Webber vyjel v první šikaně až na trávu, přesto byl rychlejší než R. Schumacher, nicméně žádný zázrak se asi od nového Jaguaru R4 čekat nedá. Frentzen přes problémy v prvním měřeném úseku předvedl, že má opět velkou chuť do závodění, neboť přes zakolísání v úvodu zajel prakticky stejný čas, jako kolega Heidfeld. Dalším velkým překvapením byl výkon mladého a navrátivšího se Fernanda Alonsa s Renaultem. Dokázal porazit specialistu kvalifikací, kolegu Trulliho i přesto, že na rovince dosáhl vůbec nejnižší rychlosti startovního pole!

Poslední dějství první kvalifikace před zatažením opony zahájil Ralph Firman, který chyboval a vyjel z dráhy. Dalším debutem byla jízda muže Jaguaru Pizzonii. Po mírném probrždění v první části okruhu měl Brazilec velké problémy v závěru, na kterých může mít spoluúčast Firmanův výlet a nečistoty na trati, ale o tom byl asi boxem informován. Justin Wilson jel na jistotu, přesto se v poslední zatáčce nevyvaroval problémů. Kolega Verstappen zajel čistě, nicméně překvapení byla již pravděpodobně pro sobotu vyčerpána. Opak byl však pravdou. Poslední pilot svým časem jistě překvapil. Kdo by čekal od da Matty, že bude zajíždět podobné mezičasy jako M. Schumacher a po drobném zakolísání v závěru skončí s minimální ztrátou na zkušeného kolegu Panise? Nicméně střed pole je dle předpokladu vyrovnaný, a tak to stačilo až na 11. pozici.

O postavení na startu se však bude rozhodovat až zítra odpoledne a vzhledem k tomu, že se bude do kvalifikace promítat strategie pro závod, skutečné vyvrcholení a možné porovnání předsezonních plánů, slibů a očekávání přinese až cílová čára…

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy