Letos končí platná smlouva mezi týmem BAR a Hondou, dodavatelem motorů. Přes několikerá ujištění šéfa BAR Davida Richardse, že Honda projekt F1 podporuje, smlouva nebyla stále prodloužena.
Japonský výrobce nebyl spokojen s výsledky spolupráce, ale letošní výkony vozů BAR a především Jensona Buttona náhled automobilky poněkud změnily. Přesto se Honda postavila odmítavě k novým návrhům FIA, týkajících se úpravy technických předpisů pro motory a jejich konstrukci.
Viceprezident Honda Racing Otmar Szafnauer řekl pro deník Telegraph, že s managementem Jensona Buttona nedávno hovořili, neboť se John Byfield zajímal o plány Hondy v souvislosti s F1.
„Jsme v šoku a překvapeni,“ říká Szafnauer. „Když jsme se ptali, zda dostali u nás odpovědi, které hledali, řekli, že ano. My jsme jim potvrdili, že se angažujeme v F1 a o jiném týmu neuvažujeme.“
O čtrnáct dní později na Hockenheimringu oznámil David Richards přípravu dohody o spolupráci mezi BAR a Hondou k podpisu. Ta má však obsahovat klauzuli, umožňující Hondě z F1 odejít v případě, že přijaté předpisy budou v rozporu se zájmy japonské automobilky.
Vysvětlení Johna Byfielda má však jednu zásadní chybu. BMW již několikrát jasně vyjádřilo své stanovisko. Pokud budou mít monoposty F1 pohánět osmiválce s objemem 2400 ccm, mnichovská automobilka z F1 odchází.
Rozdíl mezi postojem Hondy a BMW mi tedy nějak uniká…
Foto: BAR Honda
Důvodem odchodu Buttona postoj Hondy?
Manažer Jensona Buttona naznačil, že rezervovanost Hondy je hlavní příčinou odchodu jezdce z BAR.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství