Gerhard Berger letos skončí svoji kariéru v F1

43 letý Rakušan Gerhard Berger se pomalu chystá na odchod ze své pozice šéfa sportovního oddělení BMW. Jeho kontrakt má vypršet 30. září 2003, kdy opustí svůj post. Samozřejmě do této doby bude neustále pracovat na strategii týmu Williams s motory BMW. Postupně bude jeho funkce přebírat někdo jiný.

“Toto rozhodnutí nebylo snadné učinit“, připouští Berger. “Práce jako sportovní ředitel BMW pro mě mnoho znamená, zvláště proto, protože mé začátky závodění sahají právě až k BMW“. „Jakmile jsem ukončil profesionální jezdeckou kariéru, BMW mi dalo příležitost prokázat mé podnikatelské schpnosti, za co jsem jim vděčný”. “Mé vztahy s BMW byly extrémně dobré a také spolupráce s Mariem Theissenem byla velmi dobrá a hlavně úspěšná“. “Našim cílem bylo vytvořit silný tým a to se nám také podařilo“. “Ale to vše zabere mnoho času a také jsou kladeny požadavky na vedení života ve formě pocestného“. “Takovýto život vedu od svých začátků v roce 1979“. “V budoucnu chci trávit více času se svojí rodinou“.

Mario Theissen k tomu dodal: “Gerhard, se svými zkušenostmi, schopnostmi a uvážeností, hrál velmi důležitou roli v našich úspěších, kterých jsme dosáhli“. “V začátku naší spolupráci s Williamsem dostal velmi důležitou roli sportovního ředitele a naše duo znamená velmi úspěšnou dvojici ve sportovním světě“.

50 letý Theissen zůstane jako jediný ředitel v týmu za BMW po skončení Bergerova kontraktu.

“S Gerhardovými zkušenostmi a znalostí problematiky, byl ideální kandidát na tento post“ “Ale přijmeme to, protože většinu svých let strávil v motor-sportu a nyní chce být více se svojí rodinou“. “Nebude vhodnějšího nástupce za Gerharda na tomto postě“, řekl Dr Burkhard Göschel, odpovědná osoba za vývoj a obchod v BMW.

Gerhard Berger, který žije se svojí rodinou v Monaku, závodil v Grand Prix Formule 1 od roku 1984 do roku 1997. Sám sobě si v této době dělal manažera. Od svých závodních počátku byl spojený se značkou BMW. Jeho vstup do Formule 1 byl také provázen vstupem motoru BMW. Byl to 1,5 litrový čtyřválcový turbomotor. V roce 1986, získal pro tento motor jedno z prvních vítězství.

Celkem odjezdil 210 Grand Prix, 48 krát získal umístění na tzv. pódium a 12 krát zajel Pole Position, tedy nejrychlejší kvalifikaci na závod. Berger se stal sportovním ředitelem v říjnu roku 1998. Tento nový úkol v tandemu s Mariem Theissenem, obrátily v úspěšný příběh.

V roce 1999, opět proti nesilnější konkurenci, vítězí vozy BMW v legendárním závodě 24 hodin LeMans a také ve 12 hodinovém závodě v Sebringu, kde startovali také s vozem BMW V12 LMR.

V roce 2001 BMW triumfovalo v americké sérii (ALMS), kde jezdily ve třídě M3 GTR. Vyhráli v soutěži značek a soutěži jezdců a týmů.

V roce 2001 si tým BMW WilliamsF1 udržel třetí pozici v MS F1. V roce 2002 dokonce postoupili na druhé místo v Poháru konstruktérů. Celkem si motory BMW vybojovali ve Formuli po návratu k elitě 5 vítězství a 12 Pole Position.

“Chci samozřejmě zůstat ve spojení s BMW i v letošní sezoně 2003 a i po skončení své kariéry, coby sportovního ředitele“, prohlásil Berger.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy