Změny po roce 2004

Renault | foto: Renault ČR

FIA v čele s Maxem Mosleym předložila plány jak snížit rychlost Formule 1.

1. Aerodynamika
Limitovaná výška difuzoru, zvednuté přední křídlo, zadní křídlo posunuto směrem dopředu a změněno šasi před zadními koly. V součtu by tyto změny měli zredukovat přítlak u některých aut nejméně o 25% a omezit přilnavost asi o 4%.

2. Pneumatiky
Letos si jezdec může vybrat ze dvou směsí. Příští rok bude mít dvě sady z vybraných pneu, jednu na pátek a sobotu, druhou pro kvalifikaci a závod. Poškozená pneu mohou být vyměněna během závodu (z první sady), ale auto nesmí být během výměny ve stejnou dobu dotankováno.

3. Motor
Jeden motor na dva závodní víkendy.

4. Motory pro rok 2006
Maximální obsah 2,4 litru a osm válců, pevná rozteč válců, minimální váha a nízké těžiště. Přímý vstřik paliva, variabilní časování ventilů. Pouze jedna zapalovací svíčka, jeden vstřikovací ventil na válec. Exotické materiály jsou zakázány.
Během roku 2006 a 2007 budou týmy, které nezískají 2,4-litrový motor používat stávající 3-litrové s omezeným výkonem a otáčkami od FIA.


Foto: Renault ČR

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy