S nápadem na opětovné zavedení tankování během velkých cen přišla původně Strategická skupina F1, mezi týmy ale nenalezl žádnou podporu. Důvodem je to, že by nikterak nepřispěl ke zlepšení podívané, a navíc by zvýšil náklady a snížil bezpečnost v boxech.
"Osobně jsem proti dotankovávání, protože když jsme se jej zbavili, tak jsme to udělali na základě velmi pádných důvodů. Nebyl jsem toho velkým fanouškem, protože jsme všichni věděli, jak na to. Všichni jsme dělali ty stejné věci a k předjíždění docházelo jen v boxech. Absolvovali jste poslední zastávku, a pak jste jen kroužili až do konce," uvádí technický ředitel Williamsu Pat Symonds.
"Zbavení se tankování mělo vliv na zvýšení počtu předjížděcích manévrů a na zavedení rozmanitějších strategií," potvrzuje technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe.
Stratégové týmu před Montrealem analyzovali data a své závěry předložili na čtvrteční schůzce. Poskytla důkaz o tom, že by návrat tankování závodění nikterak nezlepšil. Mezi klíčové údaje patří také čísla o předjížděcích manévrech, kterých po zákazu tankování v roce 2010 přibylo dvojnásobně.
Týmy jsou jednomyslně proti návratu tankování (foto: McLaren)
Týmy se shodly i na tom, že by se piloti kvalifikovali na základě množství paliva v nádrži a že by tento koncept v sobotu neodhaloval, kdo má skutečně nejrychlejší auto. Náklady sice nebyly tím hlavním důvodem zamítnutí, přesto se očekává, že by návrat tankování týmy vyšel v prvním roce na 37,5 milionů Kč a pak v každém dalším roce by náklady zvyšoval o polovinu této částky.
Někteří také vyjádřili své obavy ohledně bezpečnosti, protože honba za rychlými zastávkami by vyžadovala možná až trojnásobně vyšší průtok benzínu než zvažovaných 12 litrů za sekundu.
Charlie Whiting nyní závěry ze včerejší schůzky předá zpět Strategické skupině F1. Vzhledem k tomu, že týmy byly proti návrhu tankování zajedno, je vysoce nepravděpodobné, že by jej Bernie Ecclestone jakožto jeho fanoušek dokázal protlačit do příští sady pravidel.