Formule 1 se zabývá otázkou, zda v budoucnu nepovolit účast zákaznických týmů, které by tak nemusely být konstruktéry a připravovat celé auto sami. To by samozřejmě vedlo k úspoře nákladů za návrh, vývoj a konstrukci, špičkový monopost by ale stále vyšel na dost peněz.
"Určitě by šlo o dobrý způsob, jak začít s týmem v F1, podobně jako tomu bylo u Toro Rosso. Momentálně mám ale trochu pocit, že lidé podceňují náklady zákaznického týmu, protože by to nebylo tak levné, jak si všichni myslí," upozorňuje Franz Tost.
"Pokud byste chtěli být konkurenceschopný zákaznickým týmem, pak byste museli nakupovat od špičkového týmu. A ten pracuje na vysoké úrovni - nejen z technického, ale také z finančního hlediska. Bylo by to celkem drahé - zadarmo to nebude," pokračuje šéf Toro Rosso.
F1 není levnou záležitostí - a nebyla by ani pro zákaznické týmy,
varuje Tost
Takový zákaznický tým by podle něj stejně nemohl fungovat s podstatně nižším rozpočtem, než se kterým hospodaří velké týmy: "Na jednu stranu to bude levnější, protože nemáte veškeré náklady na výzkum a vývoj, na aerodynamické tunely a všechny tyto věci. Ale musíte si díly vyrábět, což stojí peníze. Myslím si, že by to bylo kolem 40 - 50 % rozpočtu [špičkových týmů]."