Dopoledne se začínalo na mokré trati, všechny týmy nasadily pouze závodní jezdce, ke slovu se tedy nedostal nikdo z nováčků. Dráha byla oproti minulému roku na mnoha místech přeasfaltována a zatáčka Tabac byla posunuta o 2,7 m blíže k moři, proto je jedno kolo o 3 metry kratší než minulý rok (více o okruhu zde). Pirelli přivezlo vůbec poprvé zcela novou super-měkkou pneumatiku, ta se však ke slovu dostane až odpoledne.
V 10 hod našeho času vyrazili do ulic Monte Carla na přechodných pneumatikách jako první Skandinávci: Ericsson (Sauber) následovaný Räikkönenem (Ferrari) a Bottasem (Williams). Potíže měl McLarenu na Buttonově voze, kde nefungoval ERS, proto přišel o první hodinu jízd.
První čas už po 4 min předvedli piloti Mercedesu: Hamilton 1:27,848 a Rosberg 1:33,180 min. Nico se přitom ptal inženýra: "Tunel jsem neprojel naplno - mám to udělat v příštím kole?" Z boxové zídky se mu dostalo odpovědi: "Ehm, jestli můžeš, tak to prosím udělej."
V úvodu tréninku fungovala pouze polovina garáže, McLaren na Buttonově voze
řešil potíže s ERS (foto: McLaren)
Ferrari se snaží dohnat svou ztrátu z pomalého třetího sektoru v Barceloně a být Mercedesu blíže. Oba piloti používají odlišnou konfiguraci brzd (Kimi tu ze Španělska, Sebastian novou). Fin si stěžoval na to, že žádným vůbec nedokáže zahřát přední pneumatiky, o které se svým jízdním stylem více opírá. Podle inženýrů je měl o 10 °C chladnější než ty zadní. Není divu - v Monaku je po ránu pouze 14 °C.
Hamilton po 11 min opouští garáž na hladkých pneumatikách a zlepšuje se na 1:23,992 min, Ericsson se zapisuje časem 1:36,150 min. Na druhou příčku se za Lewise posunul Ricciardo 1:23,789 min, zatímco Sainz si stěžoval na blokování zadních kol. Rosberg se mezitím dotkl svodidel na výjezdu z Tabacu a musel k mechanikům na kontrolu, auto naštěstí bylo v pořádku.
Po 25 min se Hamilton dostal na 1:21,622, za ním byli Räikkönen (1:22,238), Ricciardo (1:23,049), Vettel (1:23,201) a Maldonado (1:23,236). Alonso využil únikovou zónu v první zatáčce, s časem 1:23,744 mu patřila 11. pozice - zaznamenal však nejlepší první sektor.
Patnáctý Massa si stěžuje na nulovou přilnavost na přední nápravě, Hamiltonovi se zdá přední část při jízdě přes obrubníky stále moc tuhá. Po půl hodině musí piloti zamířit do boxů, aby Pirelli vrátili úvodní sadu měkkých pneumatik.
Sebastian Vettel na měkkých pneumatikách u svých mechaniků (foto: Scuderia Ferrari)
Po nasazení čerstvé směsi a se zlepšujícími se podmínkami na dráze časy razantně klesají: Hamilton (1:19,196) i Rosberg (1:19,762) se dostávají pod hranici 80 vteřin. Lewis se táže na to, jak projel první zatáčku, což mu inženýr nesmí říct.
Proto využívají okatou kódovanou paralelu s počasím. "Jaká byla první zatáčka?" ptá se Hamilton. "Nejsem si jistý, že zatáčku č. 1 můžu komentovat," reaguje jeho inženýr Peter Bonnington. "Ok, jaké je počasí?" nenechává se odbýt jezdec. "Počasí vypadá dobře," zní odpověď.
"Stále je v některých místech trochu mokro, ale celkem rychle to vysychá. Pokud nebude pršet, pak se časy budou dále rychle zlepšovat. Myslím, že pokud tady dáme víkend dohromady, pak bychom se měli dočkat našeho nejlepšího výsledku," hodnotí Ricciardo vyhlídky Red Bullu.
Po 45 min se před třetího Räikkönen posouvá Verstappen s Toro Rosso, kterému zatím seděly spíše rychlé zatáčky (1:20,906 min). Piloti Mercedesu, i když bojují s blokováním kol (Rosberg opět v Mirabeau jako loni), jsou však stále o více než 2 sekundy napřed, protože Hamilton posunul laťku na 1:18,750 min.
Jenson Button poprvé vyjel až po 55 minutách, instaloval na přechodných pneumatikách
(foto: Honda Racing F1)
Button se na dráhu k instalačnímu kolu dostává až po 55 minutách, kdy se mezi piloty Mercedesu dostávají obě Ferrari: Vettel (1:19,134) a Räikkönen (1:19,679 min). Sebastianovi dvakrát uskočila záď, ale vždy to dokázal zachytit a vyhnout se kontaktu se svodidly.
Jensonovi "připadalo, jako by omezovač otáček zasahoval na čtvrtém, pátém a šestém rychlostním stupni." Honda zní oproti jemnému Mercedesu stále dost hrubě. Britovi po jeho prvním pokusu (1:25,890) patřila 18. příčka, zatímco se Alonso posunul na šestou (1:20,262 min). "Zůstaneme na dráze a budeme na to tlačit, dokud se pneumatiky budou zlepšovat," dostává rádiem instrukci. To se mu daří, záhy se posouvá o jedno místo vpřed (1:19,791 min).
Mercedesy vypadají před Velkou cenou Monaka opět nejlépe, o 0,149 s zpět skončil Verstappen před Ricicardem, kteří se v závěru zlepšili. Ferrari bylo celou dobu za Mercedesy - Vettel ztrácel necelé 4 desetiny, ale nejlepších podmínek na dráze nakonec využili piloti Red Bullu a Toro Rosso, kteří se propracovali mezi nejlepších sedm jezdců.
Maximimální rychlosti: 1. Massa 287,8 km/h; 2. Nasr 287,7 km/h; 3. Pérez 287,6 km/h; 4. Grosjean 287,5 km/h; 5. Ericsson 287,4 km/h; 6. Maldonado 287,3 km/h; 7. Hülkenberg 287,1 km/h; 8. Bottas 287,1 km/h; 9. Vettel 286,8 km/h; 10. Hamilton 286,4 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:18,750 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:18,899 / +0,149 |
3. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:19,086 / +0,336 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:19,134 / +0,384 |
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:19,245 / +0,495 |
6. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:19,454 / +0,704 |
7. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:19,520 / +0,770 |
8. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:19,679 / +0,929 |
9. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:19,762 / +1,012 |
10. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:19,766 / +1,016 |
11. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:19,791 / +1,041 |
12. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:20,202 / +1,452 |
13. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:20,274 / +1,524 |
14. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:20,619 / +1,869 |
15. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:20,784 / +2,034 |
16. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:20,857 / +2,107 |
17. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:20,917 / +2,167 |
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:21,219 / +2,469 |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | 1:23,234 / +4,484 |
20. | 98 | Roberto MERHI | esp | Manor Marussia F1 Team | 1:23,404 / +4,654 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ