Mercedes: Honda McLarenu dokáže postavit vítězný motor, počet žetonů je dostatečný

Honda | foto: Honda Racing F1

Andy Cowell, šéf vývoje motorů Mercedes, nepochybuje o tom, že Honda dokáže McLarenu postavit motor, se kterým budou moci vyhrávat závody i šampionáty.

Britský tým, který letos opět spojil své síly s Hondou, na své první body stále čeká. Podle Cowella však japonská automobilka zabere a přijde s dostatečně konkurenceschopnou pohonnou jednotkou: "Jsou McLarenem - Hondou. Můžou vyhrávat mistrovství světa."

Honda sice zaostává v oblasti výkony i spolehlivosti, na šéfa vývoje dominantního motoru přesto dokázala zapůsobit: "Způsobem, jakým se toho chopila, Honda budí hrůzu - svým přístupem, investicemi a odhodláním."

I dispozici má pro letošní sezónu také 9 vývojových žetonů, zatímco Mercedes jich využil 25 a jich zůstalo mu 7, Ferrari zbývá 10 a Renaultu 12. Příští rok bude moci využívat stejný počet jako konkurence: 25 žetonů. Může to stačit pro dostatečný pokrok?

"My jsme toho na pohonné jednotce změnili obrovské množství s využitím 25 žetonů. Třicet dva bylo velmi štědré. Dvacet pět žetonů stačí ke změně všeho, abych byl upřímný. A řekl bych, že čelí výzvě v podobě spolehlivosti, což nestojí žádné žetony," vysvětluje Cowell.

"Myslím, že dělají správnou věc. Zohledňují střednědobý - až dlouhodobý horizont. Nehrají to na tuto sezónu. Tohle je výzkum a vývoj, který je veřejně známý," pokračuje pro BBC, podle kterého Honda na Mercedes ztrácí kolem 110 koní poté, co sezónu začala dokonce s dvojnásobným deficitem.


Honda podle Mercedesu nebude v pokrocích omezena počtem
vývojových žetonů (foto: McLaren)

Japonská automobilka letos zatím nevyužila zatím žádný z vývojových žetonů a nemá dokončený plán, pro co přesně a kolik jich využije. Už však tuší, že se bude muset zaměřit na svůj koncept spalování, případně také na MGU-K a MGU-H (více zde).

Momentálně se soustředí na vyřešení problémů se spolehlivostí a ovladatelností, aby mohla svou pohonnou jednotku využívat agresivněji. Závodní ředitel McLarenu Eric Boulier uznává, že dostihnout ostatní "v do posledního koně či kilowattu je obtížnější. A uprostřed toho máte tuto šedou oblast ovladatelnosti, která je velmi komplikovaná a která stojí hodně výkonnosti."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy