Indický tým vynechal úvodní předsezónní test v Jerezu, monopost VJM08 přivezl až k poslednímu testu v Barceloně. Do závodů pak vstoupil s přechodným vozem, který obsahuje spoustu dílů z minulého roku s tím, že co nejdříve po přesunu do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem přichystá nový balík vylepšení, snad ještě ke konci úvodní série zámořských závodů.
Rozsáhlá vylepšení, která mají vůz posunout výkonnostně o velký kus vpřed, se neobjeví ani v Rakousku, ale nejspíše až v Silverstone. Během té doby se bude Force India snažit omezit škody a nasbírat co nejvíce bodů.
"Je to těžké, když nemáte žádná vylepšení a ostatní týmy ano," stěžuje si Sergio Pérez, "takže teprve uvidíme, jak na tom jsme. O voze se stále učíme a v továrně usilovně pracujeme na tom, abychom dali balík dohromady, ale poprvé jej budeme mít až v Silverstone."
V Barceloně moc významných novinek Force India nemá, měla by si ale vyzkoušet nové hydro-mechanické zavěšení. To ale nepřináší žádnou výhodu v časech na kolo jako aerodynamické díly, pouze pomáhá mechanikům podstatně zkrátit čas pro změnu nastavení.
Vyhlídky na to, že by tento víkend zopakoval osmé místo z Bahrajnu, jsou podle něj proto bídné: "V Barceloně potřebujete hodně přítlaku - a ten nám chybí nejvíce. Abychom zde získali body, to by ostatní auta určitě musela mít problémy. Bahrajn byl jiný, protože konfigurace okruhu našemu autu seděla. Tady to bude těžký víkend."