Tým byl v Sepangu středu pole blíže, ani jeden z jeho vozů však kvůli technickým problémům do cíle závodu nedojel. V Šanghaji si moc velké naděje na úspěch McLaren nedělá - důvodem je konfigurace čínského okruhu a dlouhé rovinky, které kladou důraz na výkon pohonné jednotky. A s tou se Honda stále trápí.
"Nemyslím si, že si náš balík tady bude vést tak dobře, jako v Malajsii - obzvlášť pokud bude chladno a větrno, jak to na začátku jara v Šanghaji bývá," uvádí pilot Fernando Alonso. Přesto byl překvapen pokrokem, který dosáhli.
"Kroky mezi Austrálií a Malajsií byly velmi působivé. Byl to skvělý pocit moci závodit s ostatními vozy a piloty. Doufám, že se nám to bude dařit i tento víkend v Číně. Takové pokroky opravdu dávají celému týmu sebedůvěru na cestě, o které hovoříme. Doufám tedy, že budeme směřovat kupředu pokaždé, co se vydáme na dráhu," pokračuje Španěl.
Jeho týmový kolega Jenson Button před Čínou upozorňuje: "Obsahuje dvě dlouhé rovinky, před oběma se nachází pomalé až středně rychlé zatáčky. To klade obzvlášť velký důraz na pohonné jednotky. A čekají se nižší teploty, což ztěžuje zahřívání pneumatik. To znamená, že jakýkoliv pokrok se nemusí nezbytně projevit v časech na kolo."
Dlouhé rovinky McLarenu se slabším pohonnou jednotkou Hondy nesvědčí (foto: McLaren)
Závodní ředitel Eric Boullier připouští: "Nebereme nic jako zaručené a plně si uvědomujeme, že příští dva závody zřejmě neukážou stejnou rychlost pokroku, jaký jsme zažili v Sepangu. To je zaprvé přirozeným následkem toho, že výkonnostní zisky, s nimiž přicházíme, nejsou lineární - některé se týkají výkonu, jiné efektivity, další spolehlivosti.
Zadruhé, protože odlišné okruhy lehce zvýrazňují a zakrývají rychlost způsobem, který může být těžko čitelný, obzvlášť při pohledu zvnějšku. My se přesto usilovně snažíme na všech frontách o zvýšení naší konkurenceschopnosti. Našim cílem je v každém závodě neustále nasazovat novinky pro šasi i pohonnou jednotku rychlostí, která nám umožní stáhnout a předběhnout týmy, které jsou před námi."
Šéf Hondy Jasuhisa Araj dodává: "V příštích dvou závodech budeme s naší pohonnou jednotkou čelit novým výzvám - dvěma dlouhým šanghajským rovinkám a vysoké spotřebě paliva v Bahrajnu. V Hodně budeme pracovat na vyvážení mezi dobrým managementem energie a spolehlivostí s cílem být v nadcházejících závodech konkurenceschopnější."