Prohlášení týmů po kvalifikaci v Malajsii: Vettel věří, že může vyhrát

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Pole position opět v rukou Hamiltona, Vettel druhý, znovu zazářil mladíček Verstappen. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci na okruhu v Sepangu jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
První kolo bylo dobré. Je to vždy náročné, protože nikdo během víkendu ještě nejel na mokru. První kola jsou velkou neznámou a nechce moc riskovat, abyste nepřišli o kolo. Ale musíte na to šlápnout. Moje kolo bylo dobré. Druhé bylo v jednu chvíli ještě lepší, ale potom jsem ztratil. Ale obecně to byla od týmu opět skvěle odvedená práce, že jsme opět zde (mezi prvními třemi).

Nico Rosberg, 3. místo
Dnes jsem prostě nejel dost dobře a jsem za to na sebe naštvaný. Třetí místo pro zítřek není dobré, ale je to tak jak to je. Byly to zajímavé podmínky, byla skvělá přilnavost, neuvěřitelné. Bylo to dobré, ale ne dost rychlé. Zítra jsem na čisté straně startovního roštu, takže mi to možná pomůže dostat se na startu před Sebastiana.

Paddy Lowe, technický ředitel
Deštivé kvalifikace jsou vždy náročné. Lehce můžete chybovat a stojí vás to hodně. Měli jsme dobrou strategii, ale překvapivě se trať příliš nezlepšila (v Q3). Lewis získal pole position při první jízdě a Nico se mezitím zlepšil. Ani jeden nedostal z vozu maximum během druhého kola. Mohli jsme (při jiném plánu) první řadu získat, ale jsme spokojeni, že máme dvě auta v dobré pozici do zítřejšího závodu.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Nikdy nevíte - jen se podívejte ven, když tu začne pršet - a šance je velká - může to věci promíchat. Byla to zajímavá kvalifikace, auto bylo dobré v dešti i na suchu a také naše závodní rychlost vypadala v trénincích dobře. Ale víme, že Mercedes bude těžké porazit, ale proto jsme všichni tu - zkusit vyhrát. Uvidíme, co zvládneme. Myslím, že můžeme vyhrát, ale záležíto na spoustě věcí. Může pršet a může to hrát ve váš prospěch i naopak. Musíme být realisté, Mercedes má náskok, který jen tak nezmizí, takže se musíme soustředit na sebe a uvidíme.

Kimi Räikkonen, 11. místo
Není to ideální, ale nemohu s tím moc udělat. Vždy je šance, že to bude v prvních pár zatáčkách náročné, když jste takto mimo dobré pozice. Bylo chybou nevyjet dřív. S vozem jsem spokojen i časy jsou dobré, takže jsem od kvalifikace čekal víc. Ale tak to prostě je, nicméně je to škoda. Máte rychlost a potom se stane tohle.

James Allison, technický ředitel
Jezdci odvedli dobrou práci, je to dobrý výsledek. Jsem jen trošku smutný kvůli Kimimu. Bohužel se zasekl za Ericssonem při jediné možnosti zajet rychlé kolo za suchých podmínek. Je to škoda, měli jsme dobré tempo. Ale v zítřejším závodě se Kimi rychle probije polem, tím si jsem jistý. Co se týče Sebastiana, v zítřejším závodě se Mercedesu pravděpodobně nevyrovná, ale můžeme se těšit na nějakou příležitost. Vše bude záležet na povětrnostních podmínkách a na degradaci pneumatik. 

Více na: http://f1sport.autorevue.cz/clanek/vettel-je-spokojen-raikkonen-lituje-nepostupu-do-q3#utm_medium=selfpromo&utm_source=f1sport&utm_campaign=copylin

RED BULL

Daniel Ricciardo, 4. místo
Abych byl upřímný, druhá řada je dobrá. Rozdíl mezi námi a Mercedesem je velký, mají dobrý balík, ale samozřejmě bychom jim chtěli být blíž. Nicméně jsme v obtížných podmínkách před Williamsem, to je hodně dobré. Od Melbourne jsme hodně pokročili, teď už budeme jen rychlejší a rychlejší. Za těchto podmínek byla druhá řada to nejlepší, čeho jsme mohli dosáhnout. Kdyby bylo sucho, mohli bychom být nejvýše šestí. Ale vše se stejně rozhodne zítra, degradace bude masivní, takže si musíme počkat na zítra.

Daniil Kvjat, 5. místo
Byla to pro nás slušná kvalifikace, místa čtyři a pět jsou dobrá. K našim kolům jsme ale vyjeli až moc brzy, kdybychom vyjeli později, tak bychom mohli možná získat více. Za těchto podmínek člověk nikdy neví. Z tohoto víkendu si můžeme odnést spoustu pozitiv a zlepšili jsme se. Je to dobrý začátek.

Christian Horner, šéf týmu
Degradace pneumatik bude zítra velká, možná se bude jednat o třízastávkový závod. Jak tým, tak jezdci z těžkých podmínek v kvalifikaci získali maximum. Déšť v Q2 nám ztížil život, ale viděli jsme, jak neuvěřitelně rychle trať oschla. Oba z auta dostali maximum, snad se zadaří a z těchto dobrých starotvních pozic budeme zítra i dobrý závod.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 6. místo
Bylo to jako v motokárách! Člověk zabrzdil trochu mimo a roztočil se - stalo se to i mně. Jízda v dešti se mi ale líbila. Moje dosavadní zkušenosti mi ale moc nepomohli. Nejdůležitější je zůstat cool a odjet svoje kola. Mně zůstala jen tři kola, takže jsem neměl moc času na to, abych si našel správnou stopu. Ale vyplatilo se to. Zůstávám v klidu a koncentruji se na zítřejší den.

Carlos Sainz ml., 15. místo
Jsem z výsledku zklamaný, protožoe Q3 byla na dosah a mohli jsme získat dobrý výsledek. Vypadalo to dobře, vůz byl dobrý, ale bohužel jsem udělal nováčkovskou chybu v zatáčce č.14, zablokoval jsem kola, když začínalo pršet a ztratil šanci dostat se do první desítky. Kdyby nezačalo pršet, mohli jsme být vepředu. Ale takové věci se stávají, musíme zůstat pozitivně naladěni a poučit se z chyb.

James Key, technický ředitel
Bylo to náročné kvůli počasí. Věděli jsme, že má přijít déšť, ale nevěděli jsme přesně kdy. Myslím, že Q1 byla dobrá a musím říci, že Carlos v suchu létal, byl dobrý a vypadalo to slibně na první desítku. Bohužel další jízdy v Q2 byly nepředvídatelné. Pamatujte, že naši piloti nikdy F1 v mokru neřídili a museli se s tím vypořádat co nejlépe. Oba odvedli skvělou práci, ale Carlos udělal chybu v zatáčce č.4, což je škoda, jinak by byl spolu s Maxem v první desítce, vypadal celý den silně. Max odvedl výjimečný výkon, když si vezmeme, že se s těmito podmínkami ještě nesetkal, zvládl to perfektně. Startuje ze třetí řady, úžasné! Musíme zítra opět sledovat předpověď a radar, abychom se připravili na všechny možnosti, které mohou nastat. Víme, že potenciál máme.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 7. místo
Nebyl to jednoduchý den a myslím, že za sucha bychom mohli být v první pětce. Stále máme potíže v mokru jako loni a snad to vyřešíme. Zítra by mělo být sucho, takže doufáme v lepší závod.

Valtteri Bottas, 9. místo
Jsem trošku zklamaný. Cítil jsem, že jsem zajel dobré kolo a jsem překvapen devátým místem. Chtěl jsem být posledním autem a byl rád, že to vyšlo, ale musíme zapracovat na výkonu během deště. Zítra snad bude sucho, ale nebude to lehké, zvlášť z devátého místa.

Rob Smedley, šéfinženýr
Měnící se podmínky z toho udělaly náročnou kvalifikaci. Ve správnou chvíli jsme měli správné pneumatiky a chtěli být poslední na trati, protože se podmínky zlepšovaly. Musíme zjistit, proč jsme neměli výkon při dešti, ale máme velmi dobré auto, co se závodní rychlosti týče. Musíme udělat kus práce, protože to vypadá, že bude zítra velmi teplo a musíme udělat dobrá strategická rozhodnutí.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 10. místo
Byl to zatím skvělý víkend. Dojel jsem vždy v první desítce a můžeme být spokojeni, že jsem to zopakoval i v kvalifikaci. V mokrých i suchých podmínkách - v autě jsem se cítil pohodlně a na konci Q3 jsme byli blízko soupeřům, což je pozitivní. Byl to další dobrý den a jsem spokojen. Máme slibnou šanci získat body.

Felipe Nasr, 17. místo
Po třetím tréninku jsme viděli, že se stále trápím se zadním pneumatikami. V kvalifikaci jsme to zlepšili, přesto se mi ve druhé jízde v zatáčce 4 zablokovala kola a ztratil jsem tam čas. Nebyl to jednodchý víkend. Musíme se na to podívat a poučit se, už se ale těším na závod. Víme, že jsme konkurenceschopní v závodní rychlosti a věřím, že postoupíme dopředu.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Tento výsledek ukazuje náš potenciál, ale především jen s jedním autem. Marcus zajel skvěle a má šanci získat body a uděláme maximum, aby se to podařilo. Během celého víkendu měl Felipe problém s vyvážením, ale zlepšili jsme to v kvalifikaci. Je škoda, že se nedostal do druhé části, nyní je důležité se soustředit na závod, šance tam je.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 8. místo
Nikdy jsme na mokrých pneumatikách předtím nejeli, ale šlo to dobře. Nebyla to lehká kvalifikace, ale tým se rozhodl správně. S pneumatikami do deště to zkraje byla především volba na jistotu. Pak jsme obuli přechodné gumy, ale svoji jízdu jsem díky času už nestihl dojet. Za těchto podmínek už jsem nezvládl zajet měřené kolo, ale udělali jsme maximum. Zítra to bude zajímavé, jsme obklopeni silnými vozy, ale závod bude dlouhý. Bude teplo a bez deště to bude náročná GP pro jezdce i techniku.

Pastor Maldonado, 12. místo
Je celkem smůla, že jsem vypadl v druhé části kvalifikace, protože jak jsem předvedl v Q1, tak výkon jsme měli dostatečný, celý víkend jsme jezdili s větším množstvím paliva. Můžeme vidět, že pokaždé, když jdeme do kvalifikace, uděláme krok vpřed. Vše bylo dobré, dokud nezačalo pršet, protože jsme na trať vyjeli celkem pozdě. Ale pro zítřejší závod můžeme očekávat, že budeme konkurenceschopní, auto se chovalo konzistentně během dlouhých jízd. Takže zítra doufáme v dobrý závod, naším cílem jsou body.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 13. místo
Byla to krátká kvalifikace, protože na konci Q2 přišel déšť. Možná by pro nás bylo lepší, kdyby přišel dříve, protože všichni dojeli kolo na hladkých pneu, když byla trať suchá. Až na konci začal padat déšť. Ale i tak si myslím, že by bylo těžké se dostat do Q3. Závod bude náročný, obzvlášť práce s pneumatikami v těchto teplotách. Vždy je tu šance, že bude pršet a na to se musíte připravit, protože to je o tom být na správných pneumatikách ve správnou chvíli. Ať se stane cokoliv, budeme se snažit získat body.

Sergio Pérez, 14. místo
Bylo to náročné v těchto podmínkách. Byla jsem posledním autem na trati a to moje kolo ovlivnilo, strategie byla dobrá, ale vyjeli jsme pozdě a potom začalo pršet. Celkově výsledek odpovídá našim výkonům Doufáme v lepší výsledek zítra, protože se soustředíme na závod spíš než na kvalifikaci. Viděli jsme v Melbourne, že se může stát cokoliv a cílem je tak zisk bodů.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je vždy náročné, když máte jedno kolo zajet kvalifikaci. Dnes to tak bylo a Nico i Sergio dostali z vozu maximum v daných podmínkách a výsledek odpovídá naší situaci. Jsme pozitivní co se šance na zisk bodů týká. Ve středu pole je to těsné a naše závodní rychlost ukazuje, že to může být zajímavá neděle. Velkou roli bude hrát počasí a také strategie, musíme využít každou příležitost.

 

McLAREN

Jenson Button, 17. místo
Když vystoupíte z auta a jste sedmnácítí na startu, jste pochopitelně zklamaní - tak to prostě je - ale musíte se podívat na pokrok, který jsme udělali. Je velký a zítra ukážeme další zlepšení při jízdě s plnou nádrží, kdy jsme konkurenceschopní. Udělali jsme obrovský pokrok s motorem co se efektivity a spotřeby paliva týče. Ušetřili jsme během prvního závodu, v jednu chvíli až 20%, takže to pro nás bude jednodušší a naše rychlost to myslím ukáže. Ale i tak to bude náročné, nicméně se zlepšujeme. Získali jsme hodně dat, ale chceme udělat maximum, abychom se přiblížili vozům vepředu.. Minule jsme byli 38s za posledním autem, takže kdybychom se dostali blíž, budeme spokojeni. Hodně jsme se zlepšili a to za pouhé dva týdny. Snad to takto bude pokračovat i nadále.

Fernando Alonso, 18. místo
Bylo to podle očekávání, je to pro nás samozřejmě těžké období, vypadnout v první části kvalifikace, ale když se podíváte na čísla, je to mnohem lepší než v Austrálii a myslím, že děláme velký pokrok. Kdybychom se zlepšili o 1,5s každé dva týdny, byli bychom za tři či čtyři závody na pole position. Takže uvidíme. I když Mercedes vyhrál o půl minuty (v Melbourne), byl jsem si svým rozhodnutím (pozn.red. přestup k McLarenu) jistý. Abychom porazili Mercedes, musíme něco udělat jinak, musíme riskovat, protože kdybychom kopírovali, budeme pořád pozadu. Takže jsme na správném místě. Tým je velmi talentovaný. Hodně mladých lidí, hodně Japonců a je to vzrušující, jak se společně dostaneme ze dna a získáme body nebo pódiová umístění.

Eric Boullier, závodní šéf
Pochopielně takový výsedek je daleko od toho, kde bychom chtěli být, ale je i dost pozitiv, která mohu komentovat. První je návrat Fernanda za volat a jeho přístup k tomuto víkendu. Jenson zajížděl téměř stejné časy a to ukazuje, že z vozu dostali maximum. Přestože nejsme o moc výš než v Melbourne, MP4-30 zde může nabídnout mnohem víc než v AlbertParku. Jsou to odlišné okruhy. Nejsme spokojeni, samozřejmě že ne, máme před sebou kus práce, ale děláme velký pokrok a to je to, na čem záleží.

 

MANOR

Roberto Merhi, 19. místo
Jsem mimo limit 107 %, protože jsme měli problémy - já i můj vůz. Neměli jsme čas seřídit účinnost brzd. To vyustilo během tohoto víkendu k hned několika chybám a vyjetím mimo trať. Potřebujeme čas a potřebujeme jezdit.

I tak ale tým odvedl skvělou práci, když nás dostal sem do Malajsie a mohli jsme zde vyjet. Teď doufám, že dostaneme svolení k tomu, abychom mohli vyjet do závodu. Včera jsme dokázali, že jsme schopni jezdit v rámci limitu 107 %. Uvidíme.

Will Stevens, 20. místo
Můj čas ze druhého tréninku je o půl vteřiny rychlejší než 107 %. To by měli komisaři zohlednit. Nemohl jsem v kvalifikaci vyjet z důvodu problému s mým vozem. Jinak si ale myslím, že bych byl schopný jet ještě rychleji než včera. Ráno jsme učinili zlepšení v naší rychlosti. Doufám, že si to FIA uvědomí.

John Booth, šéf týmu
Věděli jsme, že první víkend bude náročný a přes první pozitivní včerejší jízdy jsme věděli, že musíme naše očekávání krotit. Piloti odvedli dobrou práci při svém debutu a páteční tréninky ukázali, že máme rychlost co se 107% limitu týče, ale dnešek prokázal, že máme před sebou ještě dost práce.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy