F1 se má vrátit k 5 pohonným jednotkám na rok. Jak jsou na tom v Malajsii?

Renault | foto: Renault Sport F1

Původně avizované zpřísnění v počtu pohonných jednotek na jezdce se zřejmě neuskuteční nekoná. Místo čtyř kusů jich budou moci během sezóny využít pět, stejně jako loni - pokud budou souhlasit všechny týmy.

V sezóně 2014, kdy byly zavedeny 1,6 V6 pohonné jednotky s pokročilým ERS systémem, týmy pro každý vůz mohly použít 5 kusů. Kvůli snižování nákladů mělo letos dojít k zpřísnění na 4 kusy na rok, což např. zákaznickým týmům Mercedesu mělo ušetřit 1 milion Eur.

Na první pohled užitečný krok, na druhý však s tímto přišly další problémy, na které Mezinárodní automobilová federace dříve nemyslela. Zpočátku se hovořilo o tom, že pokud bude počet závodů převyšovat 20 na rok, tak k omezení zřejmě nedojde. Letos je po vypadnutí Velké ceny Německa v plánu jen 19 podniků, přesto týmům bude nakonec umožněno beztrestně nasadit pátou pohonnou jednotku. Proč?

Hybridní motory totiž stále nejsou plně rozvinuté, a tak McLaren a Red Bull již v Melbourne přišli o jeden kus. Týmy se proto v rámci Strategické skupiny sešly s Ecclestonem, s nímž se dohodly na tom, že počet motorů stoupne opět na pět. Musí být ale splněna jedna podmínka: jednomyslný souhlas všech stájí.

Obavy panovaly o to, zda kývne dominantní Mercedes. Jeho ředitel Niki Lauda ale nejspíše bude souhlasit: "Dává to smysl, pokud se také bude více jezdit. Jinak stoupnou pouze náklady, aniž by z toho diváci měli nějaký přínos."

Christian Horner dodává: "Já jsem to navrhnul. Cílem je opravdu zajistit, aby auta byla na trati, jinak to bude v průběhu roku čím dá tím těžší a týmy budou restriktivnější. Zdá se, že v tomto panuje jednomyslná shoda, což je dobré znamení."

Týmy však budou muset zaplatit více. V případě zákazníků Mercedesu, tj. Force Indie, Lotusu a Williamsu, půjde podle AMuS o 750 tisíc Euro. Pokud na to všichni přistoupí, zavede se změna okamžitě do letošních pravidel.


Stav pohonných jednotek po čtvtečních opravách

Jak na tom byly dnes ráno před tréninky týmy s jednotlivými součástmi pohonných jednotek?

Po druhém motoru s vnitřním spalováním (ICE) kromě obou Red Bullů musel sáhnout také McLaren v případě Alonsa.Hamilton již nasadil druhou řídicí elektroniku (CE), stejně jako obě Tora Rossa, která navíc využívají i druhé úložiště energie (ES). Ricciardo jezdil také s druhými motorgenerátory pro rekuperaci kinetické (MGU-K) i tepelné (MGU-H) energie a s novým turbem (TC).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy