"Vše bylo víceméně jako normální otřes. Byl jsem otřesený, šel jsem do nemocnice. Do ní jsem se dostal v dobrém stavu. Nepamatuji si čas od dvou do šesti hodin, ale to je normální kvůli lékům, které vám dávají, když jdete do helikoptéry a na vyšetření v nemocnici," vrací se Alonso k událostem po své nehodě.
Vědomí před nehodou neztratil, paměť po ní také ne: "Všechno bylo normální. Neprobral jsem se v roce 1995, nemluvil jsem italsky či podobné věci, které kolovaly. Na nehodu si vzpomínám, pamatuji si vše z následujícího dne."
Pokud jde o samotnou havárii, španělský pilot uvádí: "Tým samozřejmě na tom úzce spolupracoval s FIA, byl po celou dobu velmi nápomocný a všechny tři strany byly po celou dobu v úzkém kontaktu."
"Jo, v datech není nic jasného, co bychom mohli pozorovat a říct: 'Tohle je ta příčina.' Ale rozhodně jsme měli problém s řízením uprostřed zatáčky číslo tři. Zaseklo se vpravo, a když jsem se blížil ke zdi, tak jsem na poslední chvíli brzdil, podřadil z pětky na trojku."
Fernando Alonso při testování McLarenu (foto: McLaren)
"A ano, v datech nám nějaké části chybí. Také sběr dat z té části vozu není prvotřídní, proto jsme tam přidali nějaké nové senzory pro tento závod a provádíme některé změny v hřebenovém řízení a v dalších částech.
To byla ta hlavní věc. Minulý týden jsem více pracoval na simulátoru v továrně a vysvětlovali mi tyto nové senzory a nové části, které budeme mít v tomto závodě," dodává Alonso, který se už těší na zítřejší návrat do kokpitu.
Uvědomuje si, že McLaren není moc konkurenceschopný, ale těší se, že týmu pomůže a budou stoupat vzhůru: "Jsem jedním z nejšťastnějších lidí na světě. Mám před sebou velkou výzvu, až ji ale zvládneme, pak to bude chutnat sladčeji."