"Myslím, že se musíme zaměřit na základní principy. Potřebujeme takovou F1, která je udržitelná pro všechny týmy. Můžeme vidět situaci, kdy reaguje i Red Bull, protože chtějí vidět trošku odlišný program. Opravdu se musíme dostat do takových problémů, než je někdo začne řešit?" pokládá Fernley řečnickou otázku.
"Čtyři továrenské týmy nezajímá, co se děje v těch menších týmech. Red Bull své postavení změnil po Austrálii, což by se mohlo odrazit v budoucnosti. Dokonce přišli s myšlenkou zavrhnout aerodynamické tunely."
"Základním problémem je, že 4 týmy řídí F1, ale sledují jen vlastní zájmy a myslí si, že předvedou dobrou show i bez menších týmů. Bojujeme již dva roky proti tomu, aby velké týmy diktovaly, co se bude v F1 dít. A skutečně se na to musíme zaměřit," zakončil Fernley pro motorsport.com.
Jak je F1 finančně náročná můžeme vidět nejen na příkladu Force Indie, která musela vynechat nějaké předsezonní testy, nebo na příkladu Manoru, který vystoupil z insolvenčního řízení, aby v Austrálii vůbec nevyjel, ale i na slovech Rona Dennise. Ten prohlásil, že v dnešní době je neekonomické mít hlavního sponzora, protože kvůli velkým reklamním plochám na autě by měl sponzoringem poskytnout kolem 40 % rozpočtu týmu, to ale s takto vysokými náklady není vůbec možné. To jen dokládá, jakým směrem se F1 ubírá.
Uvidíme na startu VC Malajsie oba vozy z každé stáje? (foto: Sahara Force India)