Mercedesy udávají tempo i odpoledne. Nejblíže jim je Vettel, Magnussen boural

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

AUSTRÁLIE - 2. TRÉNINK; Také odpolední trénink patřil suverénnímu Mercedesu. Nico Rosberg byl o něco rychlejší svého týmového kolegy Lewise Hamiltona, Sebastian Vettel s Ferrari ztrácel 7 desetin sekundy.

Do odpolední části jako první vyjely oba Saubery řízené Ericssonem a Nasrem. Švéd si ale hned zpočátku stěžoval na "opravdu divný pocit při brzdění" do první zatáčky. O chvíli později mu při průjezdu přes obrubník selhalo něco v zadním zavěšení: "Něco se pokazilo. Myslím, že zadní zavěšení." Van der Garde se do auta nedostal, pokračoval mezitím ve svém boji u soudu.

S technickými problémy se ale potýkali i další piloti. Massa druhý trénink zcela vynechal kvůli úniku vody z pohonné jednotky. A motor měnil také Ricciardo u Red Bullu. Hülkenberg láteřil nad ovladatelností nové Force Indie: "Celé řízení vibruje, je to fakt špatné. Nejhorší, jaké jsem kdy měl." Většinu tréninku kvůli technickým problémům prostál v garáži i Verstappen.

Jako první předvedly rychlé časy piloti Ferrari. Räikkönen se po 9 min dostal do čela (1:33,130), o pět minut jej překonal týmový kolega Vettel (1:29,801). Po 17 min byl trénink na 6 min přerušen poté, co Magnussen s McLarenem havaroval v zatáčce č. 6. Šlo o chybu dánského jezdce: "Zkrátka mi ujela záď při nájezdu a žel jsem trefil zeď a poškodil levou přední stranu. Další den zítra."

Button poté pokračoval, ale nebyl spokojený s vyvážením svého vozu: "Zdá se, že ve voze máme celkem velkou nedotáčivost. Při brzdění se trochu pohybuje záď. Myslím, že se mi blokují zadní kola."


Jenson Button s McLarenem na nejrychlejší hodně ztrácel, jeho týmový kolega Kevin Magnussen zaskakující za Fernanda Alonsa havaroval (foto: McLaren)

Po půl hodině znovu zabrali piloti Ferrari na měkkých pneumatikách - Räikkönen zvládl kolo za 1:28,842, Vettel za 1:28,412 min a hlásil: "S nastavením jsem docela spokojený." Mercedes stále vytrvával na středně-tvrdé směsi, patřila mu třetí a čtvrtá pozice.

Na dráze se opět nevyjel ani jeden z vozů Marussie/Manoru. Spekuluje se o tom, že kvůli softwarovým problémům nenastoupí ani do kvalifikace a že tým přijel pouze kvůli technické přejímce, aby mohl shrábnout prémii za loňskou sezónu.

V polovině tréninku nasadil Rosberg měkké pneumatiky a o 7 desetin překonal Vettela - 1:27,697 min. Před Ferrari se snadno dostal i Hamilton, jenž na svého týmového kolegu ztratil 1 desetinu. Button s McLarenem ztrácel 3,7 sekundy.

Půl hodiny před koncem se Hülkenberg dotazoval svého inženýra, co mu provedli s aerodynamickým vyvážením. Odpověděl mu, že by mělo být stejné. Sainz krátce nato vyjel mimo v předposlední zatáčce a tým ho upozornil na žluté vlajky v tomto místě. "Jo, to jsem byl já," uvedl Španěl. "Aha. Jo, už tě vidím," reagoval inženýr z boxové zídky.

Rosberg byl v závěru vybízen, aby zkusil jezdit úsporněji, že se stále pohybuje nad stanoveným cílem. K "celkem velkému šetření palivem" vybízelo i Ferrari Räikkönena, jenž se dotazoval, jak je na tom s časy. "Poslední kolo bylo o půl sekundy rychlejší než u Vettela, on je ale na jiných pneumatikách," dostalo se mu odpovědi.

Mercedes jezdil ve druhé části v závodním módu, zatímco soupeři stále dolaďovali svá auta a na delší jízdy se vrhly později. Stříbrné šípy mají očividně navrch, dobře je na tom Ferrari. Mírným překvapením je to, kolik ztrácí Williams - nic ale nevíme o množství paliva (loni jezdily Williamsy s těžším vozem než soupeři).

S Red Bullem jezdil pouze Kvjat, proto se jeho tempo hodnotí hůře. Více nám prozradí zítřejší kvalifikace, kdy všichni pojedou na plný výkon se zhruba stejným množstvím benzínu. Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí byl rozdíl 1,4 s.

Maximální rychlosti: 1. Maldonado - 322,3 km/h; 2. Nasr - 320,9 km/h; 3. Vettel - 319,5 km/h; 4. Bottas - 318,5 km/h; 5. Grosjean - 317,3 km/h; 6. Pérez - 317,2 km/h; 7. Räikkönen - 317,1 km/h; 8. Hamilton - 316,1 km/h; 9. Rosberg - 315,1 km/h; 10. Kvjat - 315,1 km/h. 

Přehled všech časů: PDF.

GP Austrálie (Albert Park)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:27,697
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:27,797 +0,100
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:28,412 +0,715
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:28,842 +1,145
5. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:29,265 +1,568
6. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing1:30,016 +2,319
7. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:30,071 +2,374
8. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:30,104 +2,407
9. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:30,205 +2,508
10. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:30,473 +2,776
11. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:30,755 +3,058
12. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:30,980 +3,283
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:31,387 +3,690
14. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:31,395 +3,698
15. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:32,303 +4,606
16. T Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren - Honda1:33,289 +5,592
17. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing-
18. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing-
19. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team-
20. 98 Roberto MERHI espManor Marussia F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 37 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy