Do odpolední části jako první vyjely oba Saubery řízené Ericssonem a Nasrem. Švéd si ale hned zpočátku stěžoval na "opravdu divný pocit při brzdění" do první zatáčky. O chvíli později mu při průjezdu přes obrubník selhalo něco v zadním zavěšení: "Něco se pokazilo. Myslím, že zadní zavěšení." Van der Garde se do auta nedostal, pokračoval mezitím ve svém boji u soudu.
S technickými problémy se ale potýkali i další piloti. Massa druhý trénink zcela vynechal kvůli úniku vody z pohonné jednotky. A motor měnil také Ricciardo u Red Bullu. Hülkenberg láteřil nad ovladatelností nové Force Indie: "Celé řízení vibruje, je to fakt špatné. Nejhorší, jaké jsem kdy měl." Většinu tréninku kvůli technickým problémům prostál v garáži i Verstappen.
Jako první předvedly rychlé časy piloti Ferrari. Räikkönen se po 9 min dostal do čela (1:33,130), o pět minut jej překonal týmový kolega Vettel (1:29,801). Po 17 min byl trénink na 6 min přerušen poté, co Magnussen s McLarenem havaroval v zatáčce č. 6. Šlo o chybu dánského jezdce: "Zkrátka mi ujela záď při nájezdu a žel jsem trefil zeď a poškodil levou přední stranu. Další den zítra."
Button poté pokračoval, ale nebyl spokojený s vyvážením svého vozu: "Zdá se, že ve voze máme celkem velkou nedotáčivost. Při brzdění se trochu pohybuje záď. Myslím, že se mi blokují zadní kola."
Jenson Button s McLarenem na nejrychlejší hodně ztrácel, jeho týmový kolega Kevin Magnussen zaskakující za Fernanda Alonsa havaroval (foto: McLaren)
Po půl hodině znovu zabrali piloti Ferrari na měkkých pneumatikách - Räikkönen zvládl kolo za 1:28,842, Vettel za 1:28,412 min a hlásil: "S nastavením jsem docela spokojený." Mercedes stále vytrvával na středně-tvrdé směsi, patřila mu třetí a čtvrtá pozice.
Na dráze se opět nevyjel ani jeden z vozů Marussie/Manoru. Spekuluje se o tom, že kvůli softwarovým problémům nenastoupí ani do kvalifikace a že tým přijel pouze kvůli technické přejímce, aby mohl shrábnout prémii za loňskou sezónu.
V polovině tréninku nasadil Rosberg měkké pneumatiky a o 7 desetin překonal Vettela - 1:27,697 min. Před Ferrari se snadno dostal i Hamilton, jenž na svého týmového kolegu ztratil 1 desetinu. Button s McLarenem ztrácel 3,7 sekundy.
Půl hodiny před koncem se Hülkenberg dotazoval svého inženýra, co mu provedli s aerodynamickým vyvážením. Odpověděl mu, že by mělo být stejné. Sainz krátce nato vyjel mimo v předposlední zatáčce a tým ho upozornil na žluté vlajky v tomto místě. "Jo, to jsem byl já," uvedl Španěl. "Aha. Jo, už tě vidím," reagoval inženýr z boxové zídky.
Rosberg byl v závěru vybízen, aby zkusil jezdit úsporněji, že se stále pohybuje nad stanoveným cílem. K "celkem velkému šetření palivem" vybízelo i Ferrari Räikkönena, jenž se dotazoval, jak je na tom s časy. "Poslední kolo bylo o půl sekundy rychlejší než u Vettela, on je ale na jiných pneumatikách," dostalo se mu odpovědi.
Mercedes jezdil ve druhé části v závodním módu, zatímco soupeři stále dolaďovali svá auta a na delší jízdy se vrhly později. Stříbrné šípy mají očividně navrch, dobře je na tom Ferrari. Mírným překvapením je to, kolik ztrácí Williams - nic ale nevíme o množství paliva (loni jezdily Williamsy s těžším vozem než soupeři).
S Red Bullem jezdil pouze Kvjat, proto se jeho tempo hodnotí hůře. Více nám prozradí zítřejší kvalifikace, kdy všichni pojedou na plný výkon se zhruba stejným množstvím benzínu. Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí byl rozdíl 1,4 s.
Maximální rychlosti: 1. Maldonado - 322,3 km/h; 2. Nasr - 320,9 km/h; 3. Vettel - 319,5 km/h; 4. Bottas - 318,5 km/h; 5. Grosjean - 317,3 km/h; 6. Pérez - 317,2 km/h; 7. Räikkönen - 317,1 km/h; 8. Hamilton - 316,1 km/h; 9. Rosberg - 315,1 km/h; 10. Kvjat - 315,1 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:27,697 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:27,797 +0,100 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:28,412 +0,715 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:28,842 +1,145 |
5. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:29,265 +1,568 |
6. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Infiniti Red Bull Racing | 1:30,016 +2,319 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:30,071 +2,374 |
8. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | 1:30,104 +2,407 |
9. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:30,205 +2,508 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:30,473 +2,776 |
11. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:30,755 +3,058 |
12. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:30,980 +3,283 |
13. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:31,387 +3,690 |
14. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:31,395 +3,698 |
15. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:32,303 +4,606 |
16. | T | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren - Honda | 1:33,289 +5,592 |
17. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | - |
18. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | - |
19. | 28 | Will STEVENS | gbr | Manor Marussia F1 Team | - |
20. | 98 | Roberto MERHI | esp | Manor Marussia F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ