Dvacetiletý mladík jezdil s Mercedesem W05 Hybrid již loni v Abú Zabí, minulý týden si v Barceloně vyzkoušel nový model Stříbrných šípů i monopost Force Indie - celkem tam ujel 749,5 km. Letos to na superlicenci stačí, ale příští rok by kvůli změnám už měl smůlu.
Mezinárodní automobilová federace totiž nyní požaduje, aby uchazeč nasbíral alespoň 40 bodů v juniorských kategoriích, jako jsou GP2, GP3, Formula Renault 3.5 apod. Jenže Wehrlein za Mercedes závodí v sérii DTM, kterou FIA do svého seznamu nezařadila. V případě potřeby by tak nemohl zaskočit za indisponované závodní jezdce, což se německému týmu pochopitelně nelíbí.
Bodové ohodnocení umístění v sériích pro udílení superlicencí
"Mercedes o tom s FIA jedná. Tuto sezónu by to nebyl problém, ale v roce 2016 budeme mít nový bodovací systém, takže uvidíme. Už jsem toho hodně natestoval, takže by to pro mě neměl být problém závodit příští rok v F1," uvádí Wehrlein pro Tuttosport.
Nový systém superlicencí tento týden pro Autosport zkritizovala také Susie Wolffová, testovací pilotka Williamsu: "Takhle to nemůže zůstat. Pascal je jinde než já, je rostoucím pilotem. Vstup takového kluka by neměl být omezován. Musíme si uvědomit, že čas strávený ve voze F1 je tak cenný, protože je velmi omezený. Každý kilometr vám jako jezdci tedy dává výhodu. Dává vám zkušenosti, a to by nemělo být zcela přehlíženo."