"Druhé předsezónní testování tento týden v Barceloně je tím, ve kterém využijeme to, co jsme se naučili v Jerezu, a opravíme chyby, na které jsme tam přišli. Ve zkratce: celý tento týden je o stavění na jakékoliv platformě, kterou týmy dokázaly zkonstruovat v prvním týdnu," uvádí Red Bull.
Mercedes se díky výborné spolehlivosti mohl dříve zaměřit na výkonnost
Někteří, jako například Mercedes, v Jerezu předvedli "konzistentní výjezdy, které jim umožňují se přesunout od korelace, ověřování a spolehlivosti při delších jízdách k prošetření výkonnostního potenciálu nových vozů a dalšímu průzkumu pneumatikových směsí, které budou v této sezóně k dispozici."
Red Bull toho sice v Jerezu moc neujel, věci se ale většinou vyvíjely dle očekávání. Nový šéf závodních inženýrů Guillaume "Rocky" Rocquelin řekl, že "Jerez rozhodně neopouštíme v úzkých."
Spokojený byl i jejich motorový partner Renault. "Dosáhli jsme téměř všech cílů, které jsme si stanovili. Primárními cíli byly plná integrace pohonné jednotky do šasi, eliminace poruch a pak ujetí co největší vzdálenosti," tvrdí provozní ředitel Renault, Remi Taffin.
V Barceloně reprezentativnější časy než v Jerezu
Testování v Barceloně, které bude probíhat od čtvrtku do neděle, "vrhne více světla na nové vozy," což v klikatém Jerezu s velmi drsným povrchem a za chladného počasí nebylo dost dobře možné. Barcelona obsahuje směsici středně rychlých a rychlých zatáček, pomalou část i dlouhou rovinku. Auto dostane pěkně zabrat, protože dráha představuje celou škálu mechanických a aerodynamických výzev.
V Jerezu sice Pirelli mělo připraveno super-měkké pneumatiky, nikdo je však neužil. Italský výrobce je před letošní sezónou upravil a tento týden bychom nejměkčí směs měli poprvé spatřit v akci.
Red Bull chce vystrčit růžky, Ferrari v pořadí klesne
Red Bull se zaměří na to, aby ujel co nejvíce kilometrů a převedl vylepšení motoru do výkonnosti na dráze. "V Barceloně se chceme více přesunout k výkonnostnímu hledisku pohonné jednotky v tomto testu a jezdit se specifikací, která má blíže k té, s níž pojedeme v Melbourne. Samozřejmě budeme stále pečlivě sledovat spolehlivost," říká Taffin.
Dočkáme se reprezentativnější pořadí než v Barceloně, týmy by toho měly odhalit více o své výkonnosti, protože se ve svých denních plánech zaměří i na kratší jízdy. Ta nejrychlejší auta z Jerezu - mezi které patřilo Ferrari a Sauber - "by se měla v pořadí propadnout s tím, jak se zlepší spolehlivost a důvěra týmů v jejich nové stroje. Stále však nepůjde o přesný obrázek, ten se se teprve začne ukazovat," uzavírá Red Bull.
Shrnutí prvního testu v Jerezu najdete zde.