F1 přišla za posledních 6 let o 175 milionů diváků, roste v USA

Pirelli | foto: Pirelli

Formuli 1 v posledních 6 letech klesla sledovanost o 29 %, opačný trend je patrný ve Spojených státech amerických.

Od roku 2008 se počet diváků snížil z 600 milionů na 425 milionů v loňském roce. Hlavním důvodem je to, že tato série postupně přešla v mnoha zemích z vysílání, které bylo zdarma, na placené kanály - v České republice k tomu dojde v tomto roce.

Ve Velké Británii začala například v roce 2012 vysílat všechny závody televize Sky Sports, zatímco konkurenční BBC jich zdarma přinesla pouze polovinu. Pokles se nezastavil ani v roce 2014, kdy tam došlo k poklesu sledovanosti o dalšího 1,5 milionů diváků na 27,6 mil.

Ecclestone a F1 na tom ale paradoxně vydělala - cena práv za přenosy stoupla o  110 % na 105 milionů dolarů ročně. Týmy z toho na odměnách dostávají 63 %, což loni činilo 797,5 milionů dolarů.

Šéf F1 pro Wall Street Journal uvedl, že "funguje dobře. Stále se nám dostává v TV velmi dobrého pokrytí. Jen došlo k tomu, že nám teď dostává většího pokrytí od lidí, kteří platí." Diváci se nyní s větší pravděpodobností podívají na více než jeden závod.


Výraznější úspěch F1 zaznamenala v USA, kde loni stoupla sledovanost o 10,1 %
(foto: Red Bull Racing)

Zatímco globálně zájem o F1 klesá, v USA sledovanost minulý rok vzrostla o 10,1 % na celkových 12,6 mil. diváků. Počet těch, kteří se podívali na 4 - 9 závodů, dokonce stoupl o 128 %, a počet těch, kteří sledovali více než 10 závodů, se zdvojnásobil. Velká cena Kanady 2014 přilákala 3,5 milionů diváků.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy