Indický tým sice již představil nové zbarvení a nos vozu, při testech v Jerezu ale chyběl a s novým autem nestihne ani první testování v Barceloně. Zástupce šéfa týmu Bob Fernley vyvrací existenční problémy a vysvětluje, proč nabrali v přípravách letošního monopostu takové zpoždění.
"Jak víte, tak jsme začali pracovat v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně. Toyota ale měla dohody s Caterhamem, a vcelku správně nemohli podepsat smlouvu s námi, dokud nevyřešili své potíže s Caterhamem. Až do začátku prosince jsme se do toho nemohli pustit, takže jsme byli pozadu ještě dříve, než jsme začali," popisuje Fernley.
"Navíc jsme měli několik potíží s dodavateli, protože byli velmi těžce postiženi zánikem Marussie a Caterhamu. Chtěli platby předem, což postihlo náš cash-flow. Já to dodavatelům vůbec nemám za zlé, udělal bych totéž, pokud by má finanční pozice byla velmi vážně poškozena. Ale nám to nepomohlo a vedlo to ke zpomalení v odlišných oblastech," pokračuje zástupce šéfa indické stáje.
Závodní piloti Sergio Pérez a Nico Hülkenberg se letos ještě nesvezli (foto: Sahara Force India)
Přesto ale věří, že Force India vše zvládne a před posledním testem na konci února v Barceloně bude s novým vozem připravena. "Je to dokonalé? Ne, není. Dostaneme se ale z toho? Ano, zvládneme to.
Nakonec jde jen o cash-flow. Není to tím, že bychom neměli rozpočet, takže je to každý rok stejné. Normálně se z toho prostřednictvím spolupráce s dodavateli dostáváme, ale tento rok to nešlo, takže nás to trochu zpomalilo," dodává Fernley.