Pro GP Německa 2015 to nevypadá moc dobře: "Šance, že letos bude VC Německa jsou méně než 50 %," odpověděl Bernie Ecclestone na otázku Auto Motor und Sport. Konečné rozhodnutí však ještě nepadlo. Žádný termín, do kterého musí rozhodnutí padnout, však nestanovil, jen nabádá: "Pokud do konce února až začátku března nedojde k dohodě, tak to bude těžké."
Lístky na VC Německa 2015 nejsou v prodeji
Kvuli nejisté situaci si až dosud není možné zatím zakoupit vstupenky na VC. Pořadatelé přitom obvykle využívají Vánoc k tomu, aby rozjeli předprodej vstupenek. Nürburgringu už Ecclestone moc nevěří: "Zdá se, jako by si [Nürburgring] už F1 nemohl dovolit. Stát nebo Spolková země už nedají žádné peníze."
Hockenheimring by byl sice připraven zaskočit, avšak za jakých podmínek? Stávající kontrakt počítá s VC jenom jednou za dva roky. "Pro tento rok bychom museli uzavřít novou smlouvu," přiznává Bernie.
Nürburgring na VC, podle Bernieho, nemá a Hockenheimring každý rok také ne
(foto: Red Bull Racing)
Sílící Dolar prodražuje Velkou cenu
Se stávající smlouvou by potřeboval Hockenheimring alespoň 60 000 diváků, aby se dostal do zelených čísel. Jenže v roce 2014 přišlo na 'Motodrom' jenom 52 000 diváků a trať prodělala na pořádání 2,5 milionu EUR.
K tomu je navíc potřeba připočíst výrazné posílení USD oproti EUR v posledních týdnech. Vzhledem k tomu, že pořadatelský poplatek je vyčíslen právě v USD, tak se pořádání VC, při nezměněné ceně, od prosince prodražilo o plných 200 000 EUR.
Toto riziko si nemůže ani Hockenheim dovolit každý rok. Proto je i pro místní pořadatele vyjednávací prostor omezen. Nezbývá než doufat, že by se mohl zapojit i domácí průmysl, aby VC udržel.
Mercedes prezentaci před domácími fanoušky potřebuje, pomůže?
(foto: Daimler AG)
Třeba pro Mercedes by bylo vyškrnutí VC Německa velkou ránou. Úspěch na domácí půdě je velmi ceněný. Bez něj je znovuoživení zájmu o motorsport v této zemi velmi těžké. Letos navíc pro domácí fanoušky nové lákadlo představuje přestup Sebastiana Vettela k Ferrari, který se tak pokusí navázat na historii v podobě Michaela Schumachera.
Německo by nebylo první tradiční zemí, která by z kalendáře vypadla. Francie už chybí 6 let - poslední VC v Magny-Cours se jela v roce 2008. Francie však v F1 nemá žádného vítězného jezdce (i když v roce 2013 k tomu Romain Grosjean neměl daleko) a ani žádný vítězný tým. V době konání poslední VC na území Galského kohouta tovární tým Renaultu F1 pomalu opouštěl.