Vettel s Red Bullem vládli Formuli 1 několik let: od roku 2010 - 2013 získali společně čtyři individuální a čtyři konstruktérské tituly. Před sezónou 2014 se však změnila technická pravidla a došlo na zavedení nových hybridních pohonných jednotek. S tím se vytratila i konkurenceschopnost rakouské stáje.
"Minulý rok nastal okamžik, kdy přemýšlel o tom, jestli chce skončit nebo ne - jestli si to užívá stále stejně a bude chtít pokračovat. S F1 nebyl spokojený. V předešlých čtyřech letech byl tak úspěšný s autem, které miloval řídit. A najednou se věci hodně změnily," říká šéf Red Bullu.
"Bylo to, jako by mu někdo vzal jeho hračku. Chvíli mu to trvalo, než se s tím sžil. V F1 tedy prožil období deziluze - ne v Red Bullu, ale kvůli tomu, jakým směrem se F1 ubírá. Proto byl ve svých názorech trochu otevřený," vzpomíná Horner na loňskou ostrou kritiku Vettela na adresu nových pohonných jednotek.
Sebastian Vettel (uprostřed) se svým novým týmem (foto: Scuderia Ferrari)
Red Bull nyní horečně finišuje se stavbou nového vozu RB11, který se do dílny k sestavení dostal až tento týden. V neděli by měl debutovat při testech v Jerezu, podle mluvčí týmu by vše měli stihnout a do Španělska s novým monopostem dorazit - ovšem už bez Sebastiana Vettela, který po loňské sezóně přestoupil k Ferrari. Jeho místo letos zaujme Daniil Kvjat z Toro Rosso.