Mercedes by tak chtěl samozřejmě této možnosti využít ke zlepšení své pohonné jednotky. Nová evoluce pohonné jednotky by ale neměla přijít dříve než pro Grand Prix Španělska. Do prvních čtyřech závodů sezony tedy Mercedes a všechny jeho zákaznické týmy nastoupí s verzemi motorů z roku 2014.
V rozhovoru pro francouzský l’Equipe Toto Wolff řekl, že jeho tým určitě využije této strategie: "Je tu ale ještě také jiná dlouhodobější strategie, která bude připravena pro rok 2016. Pracujeme dle plánu pro tento rok a chceme si potvrdit některé nápady pro příští rok, které také testujeme. Řekněme, že tak v září bychom podle tohoto klíče měli mít hotové věci pro rok 2016. Dá nám to větší volnost."
Rakušan také potvrdil, že uvolnění pravidel týkající se motorů není výhodné jen pro ostatní výrobce, ale i pro Mercedes. "Na první pohled to může vypadat tak, že toto pravidlo je ve prospěch Renaultu a Ferrari. Když se nad tím ale zamyslíme, tak nám to umožňuje udržet si náš náskok. Ve skutečnosti z toho můžeme získat větší přínos."
Budeme podobné obrázky vítězících jezdců Mercedesu vídat i v roce 2015?
(foto: Pirelli)
"Interpretace Ferrari je taková, že bude možné přicházet s vylepšeními během celé sezony a to bez nějakého omezení datem. Dle toho, jak tu směrnici chápu, bych řekl, že je to tak 50-50. Ale nakonec bych asi přivítal pohled Ferrari. Homologace v průběhu roku může být výhodná pro každého z výrobců."
Pokud by ale Honda nedostala povolení vyvíjet také během roku, tak by mohly přijít velké protesty. "Není to o tom, jestli souhlasíte nebo ne, je to o tom, jak čtete pravidla. Může se stát, že ve čtvrtek před závodním víkendem přijde nějaký výrobce s novou specifikací [motorů], kterou odprezentuje FIA a ostatní výrobci budou proti. Je to normální, každý má na ten text svůj názor a svůj způsob jeho výkladu. FIA musí vyřknout verdikt."