Darth Vaderem z Jediho: Když dominujete, lidé vás začínají vnímat jinak, říká Mercedes

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vnímá rostoucí antipatie vůči svému týmu. Je to podle něj normální, podobným procesem podle něj kdysi prošel Red Bullu, kterému zpočátku také všichni přáli úspěch.

Německý tým se těšil větší oblibě před loňskou sezónou, kdy začal v F1 dominovat ještě více, než v předchozích letech Red Bull. V zákulisí mu soupeři vyhlásili válku: nejprve v polovině sezóny 2014 prosadili zákaz hydraulicky propojeného předního a zadního zavěšení (FRIC), nyní se jim podařilo Mezinárodní automobilovou federaci přimět k ústupku na poli homologace pohonných jednotek, jejichž vývoj měl být původně během sezóny zmrazen.

"Myslím, že to je normální, když začnete jako tým dominovat. Lidé na vás změní svůj názor a vidí vás v odlišném světě. A to je podle mě normální," popisuje sportovní ředitel Mercedesu pro Autosport.

"Vzpomínám si na Red Bull, který se proměnil se super skvělého týmu s kostýmy z Hvězdných válek v Monaku, kde jsme měli všichni radost z toho, že se dostal na pódium, na tým, který byl vnímán jako Temná strana [Síly].

Z Jediho se stanete Darth Vaderem. A Christian [Horner] tehdy musel samozřejmě bránit svou pozici a silné stránky Red Bulu. Dnes jsme v podobné roli," uznává Wolff po sezóně, ve které získali 701 bodů - o 296 bodů (o 73 %) více než druhý Red Bull.


Toto Wolff přirovnává proměnu dominující týmu ke Straně temna z Hvězdných válek
(foto: Pirelli)

Mercedes musí před letošní sezónou zapracovat na spolehlivosti, jeho vozy kvůli technickým potížím několikrát nedojely do cíle, jindy měly štěstí, když se jim to povedlo - jako například v Kanadě, kde Nico Rosberg kvůli potížím s ERS dojel druhý za Danielem Ricciardem s Red Bullem a kde musel Lewis Hamilton odstoupit.

Soupeři si dělají naději, že náskok Mercedesu za neměnných pravidel stáhnout - pro dominantní tým to podle nich bude náročnější se zlepšit o tolik, co pro ně. Přiznává to i technologický šéf Geoff Willis: "Pravidla mezi roky 2014 a 2015 jsou poměrně stabilní, což představuje vlastní výzvy. Je to těžší se zlepšit."

Bude se muset vypořádat také s vnitřním tlakem - oba jejich piloti chtějí svého kolegu porážet a po týmu požadují stejně kvalitní techniku - ať už se jedná o motor, šasi, hmotnosti či aerodynamiku. Jak na tom budou rychlostně a zda si udrží svůj náskok nad konkurencí, to nám napoví první závod, který začíná 15. března v australském Melbourne.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy