Lowe: Důležitost aerodynamiky se podceňuje

Lowe, Paddy | foto: Daimler AG

Technický šéf Mercedesu, Paddy Lowe, uvedl, že ani pod novými technickými pravidly ohledně motorů by se neměla podceňovat důležitost aerodynamiky.

Mercedes se na přechod na nové šestiválcové turbo motory připravil na jedničku. Jejich pohonné jednotky byly výkonnější a úspornější než ty od jejich soupeřů z Renaultu či Ferrari. Nicméně technický ředitel týmu, Paddy Lowe, zdůraznil, že za úspěchy stojí i jejich aerodynamický balík. 

"Hodně se hovořilo o motorech, ale vlastně byla důležitější než kdy dříve aerodynamika. Začlenění motoru do vozu s minimálním dopadem na aerodynamiku, to bylo mnohem důležitější," uvedl pro Autocourse.

Inovací aerodynamiků Mercedesu bylo unikátní zavěšení předních kol, které zahrnovalo nižní kompaktní vidlici namísto širokého V používaného jinými týmy. Pomohla toku vzduchu kolem předních kol a tím zlepšila výkonnost předního křídla i bočnic. Podle něj byl vývoj tohoto systému náročný, avšak nakonec byl pro ně výhodou. Za hlavní však považuje jejich systém chlazení.

"Dobrým příběhem byla i výkonnost našeho chlazení. Zlepšovali jsme ji postupně kousek po kousku jsme zvyšovali efektivitu jednotlivých součástí chladícího systému. Nakonec vůz vypadal v oblasti chladiče velmi odlišně od předchozích let a dosáhnout toho bylo úžasné," popsal.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy