Mercedes se na přechod na nové šestiválcové turbo motory připravil na jedničku. Jejich pohonné jednotky byly výkonnější a úspornější než ty od jejich soupeřů z Renaultu či Ferrari. Nicméně technický ředitel týmu, Paddy Lowe, zdůraznil, že za úspěchy stojí i jejich aerodynamický balík.
"Hodně se hovořilo o motorech, ale vlastně byla důležitější než kdy dříve aerodynamika. Začlenění motoru do vozu s minimálním dopadem na aerodynamiku, to bylo mnohem důležitější," uvedl pro Autocourse.
Inovací aerodynamiků Mercedesu bylo unikátní zavěšení předních kol, které zahrnovalo nižní kompaktní vidlici namísto širokého V používaného jinými týmy. Pomohla toku vzduchu kolem předních kol a tím zlepšila výkonnost předního křídla i bočnic. Podle něj byl vývoj tohoto systému náročný, avšak nakonec byl pro ně výhodou. Za hlavní však považuje jejich systém chlazení.
"Dobrým příběhem byla i výkonnost našeho chlazení. Zlepšovali jsme ji postupně kousek po kousku jsme zvyšovali efektivitu jednotlivých součástí chladícího systému. Nakonec vůz vypadal v oblasti chladiče velmi odlišně od předchozích let a dosáhnout toho bylo úžasné," popsal.