Sezona bez bodů a v poháru konstruktérů až 10. příčka za Marussii - to je děsivá bilance týmu Sauber v roce 2014. Ve skutečnosti šlo o nejhorší sezonu od vzniku týmu v roce 1993. Adrian Sutil a Esteban Gutierrez nedokázali v žádném z 19 závodů dojet mezi nejrychlejšími 10, za což také, avšak ne výhradně, mohla slabá pohonná jednotka o Ferrari.
"Celkový paket nebyl zkrátka dostatečně dobrý," musela šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, připustit v rozhovoru pro Autosport. Ke špatným výkonům přispělo také šasi C33: "Pokud se týká šasi, tak už jsme také postavili lepší vozy. Když se k tomu přidají navíc chyby [na motoru], nemůže to mít dobrý konec."
Auto ale nebylo tak špatné, jak by se mohlo zdát, "ale už jsme odvedli i lepší práci a k tomu se musíme také vrátit. Už máme potřebné prostředky na nápravu, ale ty potřebují i správné zdroje a na těch momentálně pracujeme."
Aerodynamický tunel v Hinwilu přitom stále patří k nejlepším v F1. Avšak z důvodu chybějících finančních prostředků mohl Sauber provádět v roce 2014 jen částečný vývoj. To by se mělo díky milionům USD od sponzorů Felipe Nasra a Marcuse Ericssona změnit.
Nejen pod kapotou motoru byl letos u Sauberu problémy (foto: Sauber Motorsport AG)
Avšak i pohonné ústrojí Ferrari, které má ve srovnání s Mercedesem jasný výkonnostní deficit, přispělo k nejhoršímu výsledku Sauberu v historii. Monisha očekává, že se Ferrari v této oblasti v příštím roce zlepší: "Jsem si jistá, že náš dodavatel pohonné jednotky udělá krok vpřed."
I ona však ví, že ztráta na Mercedes je velká a dohánění je umožněno jen v rámci omezení, která jsou dána pravidly. "Zázraky se však konat nebudou. Možná opět bude dominovat jeden výrobce, ale odstup se snad zmenší."