Ferrari: K dohodě ohledně uvolnění pravidel týkajících se motorů nedošlo

Motory | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Podle Ferrari nedošlo k žádné dohodě týkající se navrhovaného zmírnění přísnosti současných pravidel, která zmrazují vývoj pohonných jednotek.

Prezident Ferrari Sergio Marchionne včera potvrdil, že se týmy během schůzky s FIA a Berniem Ecclestonem na úpravě pravidel zatím nedohodli: "Žádná změna nebyla zaručena." Technické pracovní skupině pro motory bylo pouze uloženo, aby navrhla, jak by šlo motory zlevnit při současném navýšení jejich výkonu a změnit jejich zvuk, který je podle Ecclestonea příliš tichý.

Ferrari a Renault o ní mocně usilují, aby dohnali náskok Mercedesu, který v letošní sezóně dominoval. Mercedes a Honda návrhy na uvolnění pravidel zatím blokují. Ta letos výrobcům umožňují obměnu 48 % pohonných jednotek, tato část je rozdělena na 32 bodů (tokenů).

Marchionnemu se současná příliš složitá pravidla ale nelíbí: "Pravidla jsou skutečným labyrintem. Jsou opravdu špatně sestavena - museli je sepsat opilí lidé v baru. Musíme pravidla zjednodušit tak, aby je chápali i normální lidé."

FIA dala jasně najevo, že Ferrari ani Renaultu nepomůže žádná díra v pravidlech, která by jim měla pomoci k pozdější homologaci pohonných jednotek po 28. únoru. Výrobce informovala o tom, že pozdější nasazení nových motorů nebude akceptovat a že znění článku v souvislosti s tím upraví.


Týmy se zatím na uvolnění vývoje motorů během sezóny nedohodly (foto: Scuderia Ferrari)

Pracovní skupina pro motory zasedne 6. ledna, pravidla se pro příští rok ale měnit nebudou - k tomu by bylo zapotřebí pouze jednomyslného souhlasu všech týmů. Vzhledem ke složitosti současných pohonných jednotek jsou však nepravděpodobné i větší změny pro sezónu 2016.

FIA pro případnou úpravu požaduje zaslání návrhů na změnu do 28. února 2015. Vývoj pohonných jednotek po tomto datu bude možný pouze tehdy, pokud se bude týkat zvýšení spolehlivosti či snížení nákladů.

 

Pravidla - co je možné vyvíjet?
Blíže jsme se detailům toho, co je možné v oblasti pohonných jednotek vyvíjet, věnovali zde. Shrnutí si můžete prohlédnout v níže uvedeném výňatku z pravidel.


Ukázka originálu technických pravidel týkající se úprav pohonných jendotek,
jejich plné znění najdete zde

 


Počet bodů, které mohou výrobci pohonných jendotek použít na vylepšení,
se má dle pravidel v dalších letech snižovat, Ferrari a Renault ale volají po uvolnění

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 12 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy