O rok dříve jich přitom vybojovala 315 a skončila mezi konstruktéry čtvrtá. Předčila i Force Indii, McLaren či Toro Rosso a Grosjean stál šestkrát na pódiu. Díky těmto výsledkům měla před sezónou 2014 vysoká očekávání.
"Letošní auto bylo hodně špatné, to si všichni uvědomují. Když se vrátíme k roku 2013, tak si myslím, že jsme bojovali výše, než bylo normální. Kdybyste si odmysleli z posledních šesti loňských závodů Red Bull, pak bychom téměř všechny z nich vyhráli - a to by vzhledem k našemu rozpočtu bylo něčím výjimečným," uvádí Grosjean pro Autosport.
"Letos jsme na začátku věděli, že naše čísla z aerodynamického tunelu jsou dobrá. Mysleli jsme si, že před některými týmy máme slušný náskok. Pak jsme dorazili k prvnímu testu a viděli jsme, že s autem je něco špatně.
Alespoň před příštím rokem víme, na co se musíme dívat, co je důležité a co ne. Auto jsem už viděl a vypadá hezky. Z našich chyb jsme se poučili a všechno, co jsme se letos dozvěděli, týmu pomůže. Samozřejmě, že vrátit se po náročném roku bude těžké, ale dostáváme se do toho," tvrdí francouzský pilot.
Podle Romaina Grosjeana by Lotus mohl prohánět i Williamsy (foto: Lotus F1 Team)
I když je tým v Enstone mnohem menší než před léty, kdy měl tovární podporu Renaultu, tak má stále potenciál: "Pokud by se nám podařilo do továrny získat tři nebo pět klíčových lidí, bylo by to pro nás krokem vpřed.
Na druhé straně, když někteří lidé odešli, museli jsme je nahradit mladšími, a ti potřebovali čas na to, aby si na svou novou práci zvykli. Není to ten stejný tým, jako v letech 2005 a 2006, protože je menší. Ale myslím, že stále můžeme postavit auto, které může mít na pódia a skončit čtvrtí či pátí v šampionátu konstruktérů, a snad i bojovat s Williamsem."
Pro Lotus bude povzbuzením přechod z Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu. "Něco to z rovnice odstraní a my víme, že získáme tu nejlepší pohonnou jednotku. Víme, že funguje dobře a že je lepší. Snad budeme mít i slušné auto," doufá Grosjean, jehož týmovým kolegou v roce 2015 bude opět Pastor Maldonado.