MERCEDES
Nico Rosberg, 1. místo
Perfektní práce to bude, jen pokud to vyjde zítra. Doteď to šlo dobře, jsem pro zítřek v té nejlepší pozici, ale v závodě se může stát cokoliv. Tlak se příliš nemění, je to pořád podobné. Je zde adrenalin, napětí a vzrušení. Já se snažím být stále optimistický, poučil jsem se z Austinu a vím, že se musím zlepšit a těším se.
Lewis Hamilton, 2. místo
Byla to na trati dnes legrace. Nico zajel skvělé kolo. Myslím, že jsem něco ztratil v zatáčce č. 10 a možná trochu i v zatáčce č. 1. Ale bylo to skvělé muset vyjet a bojovat - tak by měla kvalifikace vypadat. Být tak blízko je opravdu vzrušující, snad si to všichni užili. Zítra bude závod dlouhý a měl by být vzrušující se všemi těmi zastávkami. Chci ho vyhrát stejně jako kdokoliv jiný.
Toto Wolff, výkonný šéf týmu
Byla to klasická kvalifikace, takže se rozhodovalo v posledním kole poslední části. Nicova rychlost je momentálně neuvěřitelná, což jsme viděli i v sobotu v Austinu. Lewis měl v poslední době výhodu v závodní síle, ale rychlostně jsou na tom stejně. Pro Nica je skvělé, že získal trofej za nejvíc pole-position. Je to obrovský úspěch.
WILLIAMS
Felipe Massa, 3 místo
Je hodně emotivní být zde v Brazílii a mít konkurenceschopné auto a startovat třetí. Nevyužil jsem naplno potenciál auta, dostal jsem se do provozu v posledních pokusech. Byl také problém v garáži a nemohl jsem se zlepšit. Všichni se zlepšovali na druhé sadě pneumatik. Nezlepšil bych se tak, abych je porazil, ale mohl jsem být blíž. Bylo to hodně těsné mezi týmovými kolegy, ale myslím, že to je dobré. Jsem spokojen. Snad získáme zítra dobrý výsledek.
Valtteri Bottas, 4. místo
Mým skutečným soupeřem není Hamilton nebo Rosberg, ale Felipe Massa. Na poslední sadě pneumatik jsem udělal chybu. Auto nebylo ideálně nastavené, ale abychom odhalili chybu, musíme prostudovat data. V závodě očekávám horký tanec s Felipem. Pozná zde každý kámen, což pro něj znamená výhodu. A má na své straně i fanoušky.
Rob Smedley, ředitel výkonnosti
Všichni se trápili s pneumatikami, Felipe uvízl v provozu, Valtteri byl trochu široký na výjezdu ze čtvrté zatáčky. Ale nemyslím, že bychom promrhali příležitosti. Jsem spokojený se třetím a čtvrtým místem. Zítra se závod pokusíme vyhrát.
Claire Williamsová, šéfka týmu
Trochu jsme to prošvihli. Pro nás je teď důležité se držet před Ferrari. Felipe je před domácími fanoušky a zítra pojede svou misi, samozřejmě, že bychom chtěli vyhrát. Byla to škoda, že Felipe a Valtteri trochu nezajeli ideální kola. Cítíme, že jsme dnes mohli Mercedesy rozdělit.
Trojice nejrychlejších pilotů brazilské kvalifikace (foto: Daimler AG)
McLAREN
Jenson Button, 5. místo
Byl to zajímavé. Všichni jsme se trápili s pneumatikami, přimět k provozu. Podmínky byly pro měkkou směs obtížné. S pátým místem jsem spokojený. Sice jsem hodně probrzdil ve svém ostrém kole, ale jsem za Mercedesy a před smečkou pilotů za mnou.
V závodě se je budu snažit udržet za sebou. Williams by měl být v závodě rychlý, můžou to na čele promíchat. V šampionátu máme na Ferrari velkou ztrátu, ale mohou mít problémy. Je to výzvou je porazit. V zítřejším závodu jsme v dobré pozici, příště pak budou dvojnásobné body.
Kevin Magnussen, 7. místo
Bylo to tento víkend náročnější i kvůli pneumatikám. Bylo zvláštní, že jsem se nedokázal zlepšit, cítil jsem, jako by pneumatiky nebyly nové. Je to škoda, protože to bylo hodně těsné. Pokud bude sucho, bude pár zastávek v boxech, což může přinést nečekané příležitosti se posunout polem. Přesto možná bude pršet a bude to nepředvídatelné, takže uvidíme. Snad to bude dobrý závod, těším se.
Eric Boullier, závodní ředitel
Očekávaný déšť mezi druhou a třetí nepřišel. Bylo to hodně těsné (pozn. red. vyjmenovává rozdíly a časy) - oba naši piloti odvedli dobrou práci stejně jako inženýři, kteří po zklamání ze včerejška zlepšili díky nastavení rychlost na rovinkách. Zítra se může stát spousta věcí. Ať už bude pršet nebo ne, Jenson i Kevin mohou dobře získat dost bodů, aby potvrdili naši pozici v tabulce a přiblížili se Ferrari na čtvrtém místě.
RED BULL
Sebastian Vettel, 6. místo
Čím déle kvalifikace trvala, tím víc jsem byl s autem spokojený. Máme relativně dobrou výchozí pozici pro zítřejší závod. Z této pozice bude těžké porazit Mercedes a Williams, ale tohle je Brazílie a stát se může cokoliv. Velkou roli může hrát počasí, už dnes mělo pršet, ale nakonec se tak nestalo.
Daniel Ricciardo, 9. místo
Až do kvalifikace bylo dnes všechno v pořádku, ale v ní jsme ztratili dost rychlosti. V první části kvalifikace jsem vyjel docela brzy a trať nebyla úplně čistá, takže jsem myslem, že budeme lepší a lepší, ale nenašli jsme rychlost. Vzhledem k mému kolu v Q2 jsem byl překvapen, že jsem se dostal do třetí části kvalifikace. V té jsem se cítil lépe, ale byl jsem rychlejší jen asi o jednu desetinu, což bylo trochu frustrující. Doufali jsme v lepší kvalifikační výsledek než deváté místo, vzhledem k rychlosti, kterou jsme ukázali v trénincích, jsme věřili v první pětku, ale doufejme, že v závodě to bude lepší.
Christian Horner, šéf týmu
Kvalifikace byla naprosto v režii Mercedesu. Myslím si, že šesté a deváté místo odpovídá naším možnostem na této trati. Daniel v porovnání s ránem zpomalil a Sebastian naopak zrychlil, nejsme na tom až tak dobře, jak bychom chtěli být. Doufejme, že zítra budeme silnější.
FERRARI
Fernando Alonso, 8. místo
Myslím, že v Q1 jsme nebyli připraveni co se nastavení týče (baterie) a já promeškal první pokus. Potom už šlo vše normálně. Ve třetí části jsme měli jednu novou sadou pneumatik, abychom bojovali o přední příčky. Kolo bylo dobré. Pravdou je, že v jednom kole můžete jít z pátého na desáté místo, jsme osmí a myslím, že je to zasloužené. V Austinu jsme nechali McLareny za námi (pozn.red. komentuje boj v poháru konstrukérů), ale zítra startují před námi, takže musíme pár míst získat a doufejme, že to dokážeme.
Kimi Räikkönen, 10. místo
Bylo příjemné o tomto víkendu řídit náš vůz. Což je pěkné. Samozřejmě, že dojet desátý je jiný příběh, ale rozhodně jsme udělali určitý pokrok. Auto se chovalo pěkně, měl jsem z něj jiný lepší pocit. Včera jsme nejeli závodní simulaci, takže uvidíme. Jdeme však správným směrem. Měli jsme včera potíže s opotřebením pneumatik, ale to všichni.
Pat Fry, šéf vývoje šasi
Bylo to pro nás náročné, stejně jako pro Red Bull a McLaren, protože Interlagos opět ukázal, že Williams a Mercedes mají nejlepší balík. Už v Q2 byly rozdíly těsné. Kimi a Fernando neudělali chybu i přes naše pozice, budeme se snažit vytěžit z příležitostí maximum. Počasí je nejisté a je těžké předvídat. Bude zajímavé sledovat chování pneumatik vzhledem k datům ze včerejška a červeným vlajkám. Budeme pracovat na přípravě, kromě výkonu bude spolehlivost také bude hrát roli.
SAUBER
Esteban Gutiérrez, 11. místo
Je to uspokojivý výsledek. Kvůli technickým potížím jsem přišel včera o čas na trati, ale tým odvedl dobrou práci v přípravě auta. Zvládl jsem zajet dobrá kola a máme dobrou příležitost do zítřejšího závodu. Budu bojovat od začátku až do konce o body, které si zasloužíme.
Adrian Sutil, 13. místo
Nebylo to lehké. Alespoň jsme se dostali do druhé části, a myslím, že start ze třináctého místo je dobrý. Těšíme se a snad budeme blíž vozům vepředu. Cílem je získat body.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
S tímto výsledkem můžeme být spokojeni. Esteban zajel dobře. Startujeme z 11 a 13 místa, což je slibný začátek. Kvůli tomu doufáme v zisk bodů.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 12. místo
Bylo to celkem dobré. Dostal jsem jeden Sauber, druhý je před námi, víc jsme z auta žel už dostat nemohli. Trochu se to tady pro mě zlepšilo. Věděli jsme, že Sao Paulo nám moc sedět nebude. První zatáčku jsem neprobrzdil, druhá část kola byla náročnější, protože gumy degradovaly. Trať je samotná těžká, jedna zatáčka rychle střídá druhou a chyba se do ní hned přenáší. Se svým výkonem jsem spokojen, cílem jsou body.
Sergio Pérez, 17. místo
Včera jsme přišli o čas na trati. Doufáme, že zítra s podmínkami, které očekáváme, uděláme pokrok. Bude to těžké dostat se na body z místa, ze kterého startujeme. Včera jsem toho žel moc neujel, moc jsme nezkoušeli ani dlouhé jízdy. Pneumatiky rychle degradovaly, bude důležité dobře odstartovat a rychle se dostat dopředu.. Dostáváme se blízko dohody, snad brzdy oznámíme podpis smlouvy.
Vijay Mallya, šéf týmu
Dnes jsme viděli pro naše piloty odlišné situace v důsledku předchozího závodu. Nico zajel velmi dobré kolo a zřejmě téměř vytěžil maximum. Závodní simulace ukazují, že je v dobré pozici pro zítřek a zisk bodů. Co se týče Checa, bylo hlavní zaměření závod kvůli jeho penalizaci. Má před sebou těžký závod, ale pokud plně využije příležitosti, stále může dojet na bodech. Brazílie je vždy nepředvídatelná a pokud to tak bude i zítra, musíme být připraveni.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 14. místo
Kvůli penalizaci z Velké ceny USA odstartuji zítra vzadu, ale v Monze a Austinu jsme dokázali, že i s obtížnou startovní pozicí dokážeme získat body. V první části kvalifikace jsem odjel dobré kolo, ale vzhledem k penalizaci jsme se rozhodli v druhé části kvalifikace vzdát snahu o postup do třetí části, ačkoliv si myslím, že jsme to mohli dokázat. Někdy musíte učinit obtížné rozhodnutí, ale tohle je součást závodění. V zítřejším závodu se může stát cokoliv a jsem si jistý, že máme šanci bojovat o body.
Jean-Eric Vergne, 16. místo
Auto mi nesedělo, trpělo velkou nedotáčivostí, nebylo dobře vyvážené - to pak hodně ztrácíte. Proto jsem vypadl. Trochu se trápíme s pneumatikami. Nejel jsem první trénink, pak to bylo těžké najít rychle správné nastavení. Nevěděl jsem, jaké bude auto. V Abú Zabí to bude lepší.
Phil Charles, šéf inženýr
Nebyl to pro nás lehký den. Daniil má penalizaci - jet v Q2 a snažit se dostat do Q3 i když bychom se posunuli dozadu a nebo šetřit pneumatiky. Jel velmi dobře, takže rozhodnout se pro stání v gařáži nebylo lehké. Mohl být jinak velmi dobrý den, nebýt té penalizace. S JEV je to jiný příběh. Měl technický problém ve druhém tréninku a musel tak pořád dohánět. Není s autem příliš spokojen, ale snad uděláme pro zítřek dobrá rozhodnutí a budeme správně pracovat s pneumatikami, protože to bude klíčové.
LOTUS
Romain Grosjean, 15. místo
Věděli jsme, že to dnes odpoledne v kvalifikaci bude velmi těsné, a zdá se, že některé týmy byli rychlejší než my, což znamená, že jsme se nedostali z Q1. Tým odvedl přes noc na autě hodně práce a ráno to bylo viděn - ještě nejsem tam, kde chci být, ale postupujeme správným směrem. Všichni v týmu tvrdě pracují a je skvělé být jeho součástí. Zítra budeme dělat, co bude v našich silách, měli bychom být schopni se zlepšit. Zdá se, že měkkým pneumatikám nevyhovuje trať, takže práce s nimi bude v závodu klíčovým faktorem. Z tvrdších pneumatik se budeme snažit dostat maximum.
Pastor Maldonado, 18. místo
Podle našeho kvalifikačního času to tak nevypadá, ale myslím si, že zde máme dobré auto - a to hlavně pro závod. Dnes jsme nebyli schopni udělat vše správně, proto je kvalifikace trochu zklamáním, ale závod je tím, na čem záleží. Je to velmi dlouhý závod a obvykle je docela náročný. Podle toho, jak naše auto vypadalo v trénincích, si myslím, že můžeme bodovat. Myslím si, že pokud zaprší, můžeme být velmi konkurenceschopní - možná je pro nás déšť dobrý.
Alan Permane, ředitel traťových činností
Kvalifikace pro nás dnes byla hodně bídná. Nedokázali jsme dostat z měkčí sady v Q1 více rychlosti, proto jsme do druhé části nepostoupili. Časy na kolo byly kvůli krátkému kolo hodně vyrovnané. I když jsou naše startovní pozice nízké, tak s časy zas tolik nezaostáváme. V závodě musíme udělat vše.
Před zítřkem máme dvě hlavní permutace: může být suchý závod - v tom případě věříme, že by nám mohlo pomoci naše tempo při delších jízdách na středně-tvrdé směsi. Alternativou je mokrý závod se všemi proměnnými. Ať už to dopadne jakkoliv, tak věříme, že v závodě předvedeme mnohem lepší výkonnost než jsme viděli v dnešní kvalifikaci.