Renault: Ze závodu v Austinu jsme nervózní

Pirelli | foto: Pirelli

Renault cestuje do USA s obavami. Francouzský dodavatel pohonných jednotek se obává problémů se spolehlivostí. Trať v Austinu totiž vystaví motory V6 opravdu pořádné zkoušce.

Sezona F1 se dostává do 'cílové rovinky', a tak může být motorová situace u některých týmů poměrně kritická (pokud už není). Hned od začátku roku je totiž jasné, že v první sezoně nových motorů V6 si někteří jezdci s přidělenými 6 motory na sezonu nevystačí. 

Trať v Austinu představuje asi jednu z nejtěžších výzev. Circuit of the Americas je pro motory opravdové peklo. "Začíná to již v první části okruhu. Na cílové rovince pracuje spalovací motor na maximum. Ta je navíc zakončena citelným stoupáním do první zatáčky. Na vrcholu tohoto pahorku se bude muset turbo točit rychleji, aby motor poskytoval stejný výkon," odhaluje inženýr Renaultu, Remi Taffin.

"Pak následuje sekce esíček, která končí až zatáčkou číslo 8. Stejně jako v Suzuce nebo Silverstone, pracuje motor v této sekci velmi blízko svému maximu. Poté následuje dlouhá rovinka, kde vozy jedou více než kilometr na plný plyn. [Na konci] se bude jezdit až 320 km/h. Poslední sektor má Stop & Go charakter. V této části má MGU-K šanci posbírat nějakou energii. Kdykoliv je jezdec na brzdách, představuje to pro MGU-K velkou zátěž."


Těžký víkend může čekat Vettel, který nasadí 6. motor Renault (foto: Infiniti Red Bull)

Jako náročnost pro motor Renault trať ocenil hodnocením 4 z 5, jen spotřeba paliva dostala známku 3 z 5. "V této fázi sezony už spolehlivost hraje velkou roli. A to je před námi právě takto obtížná trať, z čehož jsme nervózní. Kilometráž u jednotlivých týmů je už dost vysoká. Bude to náročný víkend."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy