Mercedes odhalil, že do Formule 1 nalil pořádný balík peněz. Loni do ní investoval o 17 % více než v předchozí sezóně, v přepočtu 11,4 miliardy Kč. Kromě vozu vyvíjel také novou pohonnou jednotku, díky které získal letošní titul mezi konstruktéry - poprvé v jeho 64leté historii v motorsportu.
Na vývoj turbomotoru s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS) šlo dle The Independent 133,9 milionů liber (4,67 miliardy Kč) - téměř dvakrát více než před 3 lety a zároveň také skoro dvakrát více, než činí rozpočet celého Caterhamu F1 - nejméně utrácejícího týmu.
Zbylých 190,7 milionů liber (6,66 miliardy Kč) šlo na provoz F1 týmu. Jde o nejvyšší částku, kterou Mercedes do F1 investoval po odkoupení Brawnu GP na konci roku 2009. Příští rok přijdou o McLaren, který přesedlá na motory Hondy. Místo něj už má ale náhradu - Lotus, osmý tým letošního šampionátu.
Mercedes po velkých investicích slaví titul, odměny se dočkají
všichni zaměstnanci jeho závodního týmu (foto: Daimler AG)
Za letošní mistrovský titul slíbil Mercedes každému ze svých 700 zaměstnanců - od inženýrů po uklízečky - vyplatit mimořádnou odměnu ve výši 10 tisíc liber (téměř 350 tisíc Kč). V rozpočtu na to vyhradí 7 milionů liber (245 mil. Kč). Výjimkou bude vrcholové vedení v čele s Totem Wolffem a Paddym Lowem, jejichž platy se pohybují v librách v šesticiferných hodnotách - těm podle britského The Guardian pochopitelně něco navíc ještě přidají.
Konstruktérský titul má Mercedes sice již jistý, ale v posledních třech závodech bude pokračovat bitva mezi jeho piloty o jezdecký titul. Lewis Hamilton má náskok 17 bodů, svůj triumf ale za jistý ještě nepovažuje. "Historie letos ukazuje, že náskok nemůže být nikdy dostatečný. Nejdůležitější je rozdíl na konci roku."