Massu rozčílila volba tvrdých pneumatik pro Brazílii: "Zcela nepřijatelné, velmi nebezpečné"

Williams | foto: Williams F1 Team

Felipeho Massu naštvala volba Pirelli, které oznámilo, že pro Velkou cenu Brazílie přiveze ty nejtvrdší dvě směsi ze svého portfolia F1 pneumatik.

Po Velké ceně Ruska se na Pirelli snesla kritika za to, že přispěla k nudnějšímu závodu svou příliš konzervativní volbou pneumatik. Nico Rosberg dokázal na jediné směsi-středně tvrdých gum ujet 52 z 53 kol a nebylo by pro něj problémem na nich ujet celou vzdálenost závodu (viz přehled pneumatikových strategií). Italský výrobce má při tom za cíl 2 - 3 zastávky.

Massa zkritizoval Pirelli po odhalení směsí (psali jsme zde) pro jeho domácí závod: do Interlagosu totiž dodá středně-tvrdou a tvrdou směs, které podle zkušeného pilota Williamsu mohou být za chladnějších podmínek dokonce nebezpečné.

"Je to nebezpečné, velmi nebezpečné. Interlagos nikdy nebyl okruhem, kde byste potřebovali tvrdé a středně-tvrdé [pneumatiky]. Bylo by tam dokonce možné jezdit na super-měkkých a měkkých. Nebo když jste konzervativní, možná na měkkých a středně-tvrdých," hovoří Massa o trati, kterou dobře zná.

"Tohle je naprosto nepřijatelné. Může být chladno, může být vlhko. Myslím si, že to na tvrdých pneumatikách může být dokonce nebezpečné. Letos na Interlagu položili nový asfalt. A kdykoliv jezdíme na novém asfaltu, je to pro pneumatiky mnohem snazší. Takže nemám ponětí, proč [tak Pirelli rozhodlo]," rozčiluje se Brazilec.

Tvrdí, že svou výtku probíral přímo se zástupcem Pirelli: "Řekl, že mám pravdu. A já mu odvětil, že to musí změnit. On k tomu dodal, že to nemůže rozhodnout. Takže jsem ho požádal, ať zajde za někým, kdo o tom rozhoduje. Závod není zítra."


Felipe Massa by doma závodil nejraději na super-měkkých a měkkých pneumatikách,
rozhodnutí Pirelli jej rozčílilo (foto: Williams F1 Team)

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery tuto situaci komentuje slovy: "V historii jsme do Brazílie vždy vozili tvrdé pneumatiky. Když tam je teď nový asfalt, znovu to zkontrolujeme. Pokud se najdou technické důvody pro měkčí směsi, budeme o tom hovořit."

Příliš konzervativní volba Pirelli pro Rusko se dá možná částečně pochopit - šlo o zcela nové místo, o kterém neměli žádná data, nevěděli, jaký bude asfalt a teploty. O to překvapivější ja ale volba pro Brazílii - trať, kterou už velmi dobře znají.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 18 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy