Nico Rosberg zažil opravdu černou noc v Singapuru. Chvíli před startem začalo být kolem jeho Mercedesu hodně rušno a nakonec se mu nepovedlo odstartovat do zaváděcího kola, což znamenalo start z boxů. Několik dalších kol kroužil Nico, kterému očividně scházel výkon, na konci startovního pole, při první zastávce ze závodu definitivně odstoupil.
"U Nica jsme měli problém s hardwarem. Zdá se, že došlo k přerušení jednoho kabelu, který vede ve sloupku řízení," popisoval Toto Wolff pro 'Sky Sport'. Jak k tomu mohlo dojít? "Nevím, zástavba proběhla normálně a už to tam nějakou dobu bylo."
'Bereit wie nie?' [Připraven jako nikdy předtím] - Nico možná, jeho vůz po stránce spolehlivosti už méně (foto: Daimler AG)
"Vypadl celý systém. Jediné, co na volantu fungovalo, bylo řazení rychlostních stupňů. Nico němel žádné další módy k dispozici. Také mu chyběla energie, což bylo vidět na časech na kolo. Pokoušeli jsme se nějakým způsobem kroužit po trati. Nakonec jsme se ale rozhodli odstoupit, protože to mohlo být v určitém případě nebezpečné," pokračuje Rakušan.
O tom, že šlo o opravdu spletitý problém, není pochyb - Nicovi nefungoval ani omezovač rychlosti v boxech. Při zajíždění k mechanikům dodržoval rychlost pouze podle otáček, ty nesměly překročit 6 500 ot./min. To ho trošku vyděsilo: "Jak mám vědět, kolik je 6 500 ot./min.? Dejte mi jiný indikátor." Poté mu tým poradil, že nesmí překročit červené diody na volantu, které obvykle slouží k lepší orientaci při řazení.
Nico o svém problému v dnešním závodě
Pro Rosberga jde o druhý výpadek v sezoně (první VC Velké Británie) a přišel tak o vedení v šampionátu na úkol Hamiltona, na kterého momentálně ztrácí 3 body. Tlak se tedy přesunul na bedra Rosberga: "Když chcete být mistrem světa, musíte si umět poradit s tlakem. A ten je teď na mě."