Bezchybný McLaren v boxech pětkrát pod 2,3 sekundy, Massa s nejdelším stintem

Magnussen, Kevin | foto: McLaren

SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly během závodu týmy při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi Velkou cenu Singapuru přerušenou jedním výjezdem safety caru absolvovaly?

McLaren dnes podal neuvěřitelný výkon, když Magnussena dvakrát přezul za 2,2 sekundy a jednou za 2,3 sekundy. U Buttona, který závod nedokončil, mechanici pracovali stejně rychle - poprvé se zdržel jen 2,3 sekundy, podruhé 2,2 s.

Pro tým z Wokingu měla velká cena ale hořkou příchuť, když Jenson musel ze závodu ke konci odstoupit po problémech s powerboxem - součástkou, která se stará o přidělování elektrické energie z ERS pro ostatní systémy ve voze.

Druhým velmi rychle pracujícím týmem bylo Ferrari, které odbavilo Alonsa za 2,4 sekundy a dvakrát za 2,6 s. Pod tři sekundy stihl vše Williams u dvakrát stavějícího Massy - zastávky trvaly 2,7 a 2,5 s.

Red Bull sice v úvodu předvedl rychlou dvouzastávku svých pilotů, dnes ale upadl do průměru. Lepší výkon v boxech podal i Lotus při práci na monopostu Grosjeana, kterého zdržel 2,8; 2,5 a 3,3 sekundy.

Do závodu startovali všichni piloti na super-měkké směsi. Většina vsadila na tři zastávky, dvouzastávková strategie díky safety caru vyšla Ericssonovi, oběma Williamsům a Red Bullům, které to dotáhly na pódium. Čtyřikrát mechaniky navštívili Maldonado a Pérez.

Nejvíce ze papírově nejrychlejší třízastávkové strategie vytěžil Hamilton, který si dojel pro vítězství, zatímco jeho týmový kolega Rosberg po problémech s kabeláží uvnitř sloupku řízení startoval z boxové uličky a odstoupil již po první zastávce.

Za zmínku stojí i šikovný tah Vergneho a jeho závodního inženýra Pujolara: na poslední krátký stint obul čerstvou měkkou sadu a propracoval se z 12. místa na šesté, zatímco jeho soupeři klouzali po dráze na zcela sjetých gumách - zejména Bottas si musel v posledním kole připadat jako v polobotkách na kluzišti.

V cíli bylo klasifikováno 17 jezdců, mezi super-měkkou a měkkou směsí byl rozdíl 2 sekundy na kolo. Nejdelší stint na jedné sadě super-měkkých pneumatik ujel Hamilton: 26 kol představovalo 42,6 % závodu vypsaného na 61 okruhů. Na měkkých vydržel nejdéle Massa: 38 kol (62,3 % závodu).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy