Williams dokončuje aerodynamický tunel

Williams | foto: BMW WilliamsF1 Team

BMW WilliamsF1 Team vkládá naděje na obrácení nepříznivého vývoje šampionátu do nově postaveného aerodynamického tunelu.

Systém nabízí týmu jedinečné možnosti vývoje monopostu. Na stavbu monstra s rozlohou přes 2.600 čtverečních metrů padlo 560 tun oceli a více než 5 tisíc tun betonu. Turbína o víkonu 2,5 MW dokáže za 30s rozpohybovat 9 tun vzduchu z klidu na 280 km/h.

Stavba nového tunelu je v závěrečné fázi. Zatím jej inženýři Williamsu k vývoji aerodynamiky nepoužívají. "Už jsme zahájili nějaké testy v novém tunelu, ale pro vývoj současného vozu jej už nevyužijeme," vysvětluje technický ředitel Sam Michael. "Tunel už je v podstatě použitelný až na některé systémy, které jsou na něj připojeny, které zatím neběží online. Pro všechno, na čem v současnosti pracujeme, je praktičtější použití tunelu starého."

"Tím nechci říct, že bychom nepřivezli na trať součásti, které by byly vyvíjen v novém tunelu. Ve skutečnosti jsme tam už pár studií, které nám pomohli, provedli," pokračuje Michael. "Ale neco jde zatím přes obvyklé testy."

Jak dodává Sam Michael, nový tunel bude do plného provozu uveden přibližně za měsíc: "Nebo bych řekl alespoň dva až tři týdny. Rozhoduje o tom Dr. John Davis, který teď musí prověřit funkčnost tunelu a schválit jej."

Williams by jistě nerad trpěl podobnými problémy jako loni, kdy celé zimní testování před sezónou 2003 prováděl v chybně kalibrovaném tunelu a několik závodů se poté potýkal s problémy aerodynamiky...

Foto: BMW WilliamsF1 Team

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy