Tento víkend poprvé vstoupí v platnost omezení pokynů, které mohou týmy předávat během závodního víkendu svým jezdcům poté, co s vozem opustí boxovou uličku. FIA k tomu přistoupila po schůzce Strategické skupiny za účastí 6 nejvýznamnější týmů a Bernieho Ecclestona v Monze.
Komunikace s piloty bude stále možná, některé pokyny však budou zakázány. Ty obsahuje druhá technická směrnice, kterou FIA vydala tento týden: obsahuje výčet 18 zpráv, které budou od Velké ceny Singapuru zakázány - najdete je zde.
Zatímco většina závodních inženýrů na dotazy serveru F1News.cz uvedla, že toto nařízení považuje za "směšné." Podle Erica Boulliera z McLarenu to ale umožní "pilotům na dráze více vyniknout." Již nebudou moci tolik spoléhat na své inženýry a na to, jak si vedou ve srovnání se svým týmovým kolegou či s jinými jezdci.
Loni skončil Nico Rosberg v Singapuru čtvrtý, omezení rádiokomunikace
podle něj přispěje k "čistějšímu závodění" (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Nico Rosberg, jehož souboj o titul s Lewisem Hamiltonem v Mercedesu je ostře sledován, však s touto změnou nemá problém. "Je to dobré, závodění se stává čistější," uvedl před závodním víkendem na náročném městském okruhu plném zatáček.
Před odletem do Singapuru si už vyzkoušel, jaké to bude: "Skvělý den na simulátrou. Trénuji na Soči a zvykám si bez rádiové komunikace," prozradil na Twitteru. Nové nařízení FIA zakazující poskytovat pilotům vybrané informace platí po celý víkend a platí i pro informační tabule, které týmy svým pilotům ukazují z boxové zídky.